Partogram etter fødsel?

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Er det vanlig å få partogramet fra fødselen med seg hjem når man reiser fra barsel?
Har fått brev fra jordmor om å ta med partogramet når vi skal gå gjennom fødselen, men dette har ikke jeg sett noe til?

Noen som har erfaringer med dette fra Ålesund sykehus?

Jeg har fått tre barn på to forskjellige sykehus, men aldri noe partogram.

Tror ikke det er så vanlig å dele ut egentlig.

Jeg fikk partogrammet mitt, men husker ikke om jeg fikk det rett etter fødsel eller på 6ukerskontrollen... tror kanskje jeg fikk det på sistnevnte... Dette er da i Nordland, så vet desverre ikke med Ålesund.

Jeg fikk det etter begge fødsler på ahus.

Jeg har aldri fått mitt. Måtte be om det etter første fødsel da jeg skulle gå gjennom.det med jordmor et halvår etterpå.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Fikk det ikke, fødte i Ålesund.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg fikk ikke, jordmor ringte og bestilte, så fikk hun det i posten til vi skulle ha samtalen.

Fikk det den dagen e sku ha utskrivingssamtale.

Fikk det på utreisesamtalen etter andre fødsel. Fikk det ikke etter første. (forskjellige sykehus)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Fikk ikke fra første fødsel, men fikk fra fødsel nr 2. Samme sykehus, men to forskjellige avdelinger

Vad är ett partogram????

Det er et skjema som jordmor bruker under fødselen for å dokumentere fremgang/åpning, barnets posisjon og en del annen informasjon underveis.

Jeg måtte be om å få partogrammet fra første fødsel, mens det fra fødsel nr to fikk jeg rett etterpå. Men andre fødsel var hjemmefødsel, og da måtte jeg selv ta vare på det fikk jeg beskjed om.

Fikk det hjem dagen jeg reiste hjem fra sykehuset med begge mine. Sus.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det er et skjema som jordmor bruker under fødselen for å dokumentere fremgang/åpning, barnets posisjon og en del annen informasjon underveis.

Jeg måtte be om å få partogrammet fra første fødsel, mens det fra fødsel nr to fikk jeg rett etterpå. Men andre fødsel var hjemmefødsel, og da måtte jeg selv ta vare på det fikk jeg beskjed om.

Kan man få det når som helst om man ikke har fått det under innleggelsen?
Jeg skulle gjerne ha lest om min fødsel, aner ikke når vannet gikk eller når morkaken kom (trodde den ville komme en stund etter barnet, men jeg fikk isåfall ikke med meg det)

Back
Topp