Går ikke bra nei
Han truet med å gå fra oss, og ble bare aggressiv hver gang jeg prøvde å snakke med han. Han stod på sitt hele veien. Ville ikke snakke med noen, hadde ikke tid sa han. For opptatt med jobb. Hans argumenter var at det er stor sjanse for et nytt barn med autisme, samt at det passer dårlig inn i vår situasjon når vi holder på å bygge oss opp økonomisk, karrieremessig osv. Tiden holdt på å renne ut, og han sa at om jeg ikke tok abort så ville det få konsekvenser for alle. Jeg følte meg presset oppi et hjørne. Prøvde iherdig å få han til å skifte mening. Men nei. Han stod på sitt. Hadde det bare vært meg og han ville jeg ha gått men når det er større barn med i bildet blir det mye mer komplisert. Til slutt ofret jeg meg, og lot meg overtale. Ville ikke risikere hele familien. Ei uke før jeg skulle på første ultralyd så var jeg og tok den første pillen… Selv om alt inni meg gjorde motstand. Jeg ville virkelig ikke. Men hadde ikke et reelt valg… Jeg kan ikke føde et barn inn i en familie hvor h*n ikke er velkommen… På toppen av det hele viste det seg at jeg var ei uke lenger på vei enn først antatt
men de sa det var innafor selvbestemt abort… det er helt grusomt å ha kommet til uke 13 og måtte ta et sånt valg
imorgen skal jeg på sykehuset og fullføre prosessen… Og han kunne ikke bli med engang, pga jobb! Så ei god venninne kommer med fly for å være med meg… Jeg klarer ikke dette her alene. Jeg er selvfølgelig helt knust men han ser ikke ut til å forstå hvor vanskelig det egentlig er. Jeg har lest i andre tråder at man ikke skal la seg tvinge osv men det ligger mye mer bak, og jeg tror mange lar seg tvinge pga mulige konsekvenser det vil få for resten av familien. Jeg forstår ikke hvorfor han først tok det pent for så å snu fullstendig. Jeg hadde håpet det bare var sjokket men nei…