Partner og alkohol

Har INGENTING imot at han drikker noe som helst! Jeg serverer han gjerne uten at han hat bedt om det også. Synes ikke at han skal måtte holde seg unna bare for at jeg er gravid.

Jeg har ikke bedt ham om å slutte å drikke nei, det blir jo veldig rart. Jeg var ikke avholds da han gikk på antibiotika i 3 mnd liksom... Men jeg må si det er fascinerende hvor fort man merker endring i personlighet på folk som drikker. Har aldri tenkt over det da jeg selv drakk, men nå skjønner jeg virkelig hva de refererer til i den "av og til"-kampanjen om at små barn er veldig bare på froeldrenes alkoholbruk. Tror det blir vanskelig å rettferdiggjøre mer enn 1-2 glass vin i årene fremover...
Akkurat det du skriver er så sant! Man kan faktisk merke litt annerledes adferd etter noen glass. Kommer nok ikke til å drikke mer enn et glass, om i det hele tatt det, med barn til stede.

Min mann er avholds og har aldri smakt alkohol i sitt liv, og han har ingen umiddelbare planer om å starte nå heller, så den er grei.

Allikevel så hadde det vært ok om han drakk og koste seg.

Ingen problemer med at han drikker, nå er jo jeg sjåfør uansett [emoji6] men, når det nærmer seg termin får han la være [emoji4]

Vi har ikke helt den problemstillingen, ettersom det er lenge siden det var mye festing i våre vennegjenger (ble ikke like mye når alle har fått barn). Vi drikker ikke så mye til vanlig heller, kun et par glass vin når vi er på en middag eller ute og spiser/gjør noe ekstra. Så det er ikke et savn for noen av oss for tiden. Når det er sagt, så må han gjerne gå ut og kose seg ekstra med kompisene når det dukker opp en anledning. Det er snart tid for julebord, og jeg kunne aldri finnet på å si at han ikke får røre alkohol. Men han får ikke komme hjem fullstendig drita, og han får heller ikke hele dagen derpå til å sløve nå som jeg går gravid med tvillinger og har 2 og 3 barn ekstra! Der går grensa [emoji23]

Gjør meg ingenting om han drikker vin til maten osv:) er også med på fester osv, drikker bare en god juice eller noe:)

Back
Topp