Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kommer an på hele settingen, synes jeg. At en jente på 4 vil herme etter mamma med rød lebestift en dag, er helt ok. At hun bruker lebestift ofte og at fokuset er å være "fin, pen", osv synes jeg ikke er ok.
Neglelakk er helt ok. Om snuppa vil ha rosa, lilla, blå eller grønne negler - helt greit! Hun graver ikke noe mindre i sanden av den grunn. Dessuten kjenner jeg flere gutter på samme alder som synes neglelakk er kjempegøy - værsågod
Med andre ord er det årsak og fokus som blir viktig for meg.
Det kommer an på hele settingen, synes jeg. At en jente på 4 vil herme etter mamma med rød lebestift en dag, er helt ok. At hun bruker lebestift ofte og at fokuset er å være "fin, pen", osv synes jeg ikke er ok.
Neglelakk er helt ok. Om snuppa vil ha rosa, lilla, blå eller grønne negler - helt greit! Hun graver ikke noe mindre i sanden av den grunn. Dessuten kjenner jeg flere gutter på samme alder som synes neglelakk er kjempegøy - værsågod
Akkurat som jeg skulle sagt det selv!Det kommer an på hele settingen, synes jeg. At en jente på 4 vil herme etter mamma med rød lebestift en dag, er helt ok. At hun bruker lebestift ofte og at fokuset er å være "fin, pen", osv synes jeg ikke er ok.
Jeg tenker også at det er forskjell på neglelakk og sminke. Hos fireåringer hører sminke til å kle seg ut, ikke for å pynte seg i barnehagen. Synes jegVeldig glad jeg har gutter så jeg slipper ta standpunkt til det
Men jeg tror ikke jeg syns noe om sminke på en 4 åring altså. Neglelakk syns jeg er litt mer OK, uten at jeg egentlig kan argumentere for hvorfor...
Signerer denne jeg!
Pluss at når min eldste ville ha lipgloss og sånn, så får hun ikke bruke lekesminke. Da kjøper jeg noe ordentlig fra bodyshop for eksempel. Så minimerer vi sjangsen for at hun skal få en reaksjon.
Edit: parfyme derimot er no-no fremdeles for datteren min på 6,5 år
Det kommer an på. Jenta mi har fått litt neglelakk fordi hun hadde lyst på da jeg lakkerte mine negler. Det betyr ikke at hun får eyeliner eller leppestift, liksom.Og oppdolling liker jeg ikke, så kler ikke ungen min opp i prinsesselkjoler heller.
Er det kanskje litt mindre voldsomt? Kan jo lakke neglene i en dus farge? I tillegg kanskje mer vanlig med neglelakk blant damer generelt enn knallrosa leppestift? hmm..Veldig glad jeg har gutter så jeg slipper ta standpunkt til det
Men jeg tror ikke jeg syns noe om sminke på en 4 åring altså. Neglelakk syns jeg er litt mer OK, uten at jeg egentlig kan argumentere for hvorfor...
Hadde vært pussige foreldre tenker jeg ja....Enig med de over, det kommer helt an på settingen. Hvis jenta ber om å få ha på neglelakk er det helt ok, men ikke hvis det er foreldrene som tar det på etter eget ønske. Hadde aldri sendt en fireåring i barnehagen med sminke på.
Samme synes jegDet kommer an på hele settingen, synes jeg. At en jente på 4 vil herme etter mamma med rød lebestift en dag, er helt ok. At hun bruker lebestift ofte og at fokuset er å være "fin, pen", osv synes jeg ikke er ok.
Det er nok veldig lurt. Billig lekesminke er vel ikke akkurat bra nei.