Paranoid

Hegel

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Flere enn meg som blir litt paranoide/panikke av å se alle som snakker om ma?
 
Jeg tenker nok mer på det denne gangen enn sist, da det er mer snakk om det rundt meg nå. Men jeg velger å ikke la det gå inn på meg og heller glede meg over alt som skjer også får det som skjer skjer uten at jeg har bekymret meg for det [emoji4][emoji4]
 
Hadde ingen bekymringer før jeg begynte å lese innpå her :p gleder meg til UL på mandag. Føler jeg trenger en bekreftelse nå

Likt her. Er førstegangs og var ikke klar over at ma og sa var så "vanlig". Så gleder meg VELDIG til å høre hjertelyd og/eller kjenne bevegelse
 
  • Liker
Reactions: Hl
Er faktisk litt mer avslappet enn sist. Vet jo at det kan skje, men hjelper jo hverken ene veien eller andre at jeg tenker på det. Har dog bestilt tul i uke 12, så får vi se
 
Ja, men dette fordi jeg opplevde MA i september, oppdaget 9+4 men hadde sluttet å vokse i uke 5. Alle symptomer var inntakt, så jeg fikk stort sjokk på tul :(
 
  • Liker
Reactions: Hl
Er ekstra nervøs siden det endte i sa sist, då hadde eg tatt det som ein selfølge att me fekk ett lite nurk. Får hettå når eg kjenne litt utflod [emoji85]
 
ja, skal på ul i uke 12 og er livredd for å oppleve at det ikke lenger er liv :( Leser myyye på ulike forum og googler meg omtrent frem til historier ang MA/SA og får da inntrykk av at dette er normalen (selv om det egentlig stort sett går bra), så tror faktisk at jeg skal holde meg unna forum de neste ukene :)
 
Samme her. Har begynt å vurdere tul forgå se at alt er bra. Vil heller ha skuffelsen nå
 
  • Liker
Reactions: Hl
Har vært på UL for to halvannen uke siden, hvor vi så et bankende hjerte. Skal på UL igjen om halvannen uke også, og har nå blitt så engstelig for at lille ikke utvikler seg i magen. Jeg trodde også at man var mer eller mindre "trygg" når man visste at hjertet slo... Har kommet dit at jeg blir redd og lei meg om jeg -ikke- er kvalm eller må tisse ekstra ila natta.

Prøver å trøste meg med at det er bare 2 % risiko for å miste på dette stadiet i graviditeten, men samtidig - noen må jo utgjøre den prosenten også. Vi slet i 14 mnd for å bli gravide, og naiv som jeg er trodde jeg at det skulle bli den største utfordringen - at når reka endelig satt, så ble den der løpet ut. Vi får bare håpe at det er sånn det blir :)
 
  • Liker
Reactions: Hl
Jeg tror det er lurt å la være å google/lese ting på nett. Det er viktig at man husker at det kan gå galt, men jeg tror det er mye sunnere å fokusere på at det som regel går bra når man har kommet til et visst punkt i graviditeten. Husk at de aller fleste sa-er er heeelt tidlig, gjerne før hjertet slår i det hele tatt, og at for veldig veldig mange går det bra når man er over uke 8-10. Nyt heller graviditeten og husk at skulle det gå galt så går det jo faktisk som regel bra neste gang :) Hilsen ei som har to sa-er bak seg - og prøver å heller bare nyte at nå er jeg 11+1 :D Hurra!
 
MA er ikke vanlig!
Selv om det tilfeldigvis er flere i ei termingruppe som har opplevd det samme så er det ikke vanlig!

Veldig mange i oktobergruppa som har mistet, synes jeg, men er viktig å huske på at bare en liten andel graviditeter ender sånn, og av disse er det en enda mindre andel som ender som MA.
 
Har vært på UL for to halvannen uke siden, hvor vi så et bankende hjerte. Skal på UL igjen om halvannen uke også, og har nå blitt så engstelig for at lille ikke utvikler seg i magen. Jeg trodde også at man var mer eller mindre "trygg" når man visste at hjertet slo... Har kommet dit at jeg blir redd og lei meg om jeg -ikke- er kvalm eller må tisse ekstra ila natta.

Prøver å trøste meg med at det er bare 2 % risiko for å miste på dette stadiet i graviditeten, men samtidig - noen må jo utgjøre den prosenten også. Vi slet i 14 mnd for å bli gravide, og naiv som jeg er trodde jeg at det skulle bli den største utfordringen - at når reka endelig satt, så ble den der løpet ut. Vi får bare håpe at det er sånn det blir :)
Akkurat samme her. Var på tul i 8+0, han sa at alt så kjempe bra ut. Men rundt 8+4 begynte symptomene å forsvinne. 9+0 fikk jeg influensa.. Kraftig i full sa også, kanskje derfor jeg også ikke kjenner så mye til symptomene?
 
Back
Topp