Paranoid

Nellikmor

Betatt av forumet
Flere som er stresset for bakterier gjennom mat? Blir helt paranoid av alt vi skal passe på! :meh::nailbiting:

Last edited:
Igrunn ikke :p jeg bare spiser det jeg har lyst på og passer på at kjøtt er godt stekt :)

Ja! Var på matfestival igår og det var liksom ikke like kjekt som det pleier med alle disse forbeholdene og bekymringene ifht hygiene og om det er tilberedt godt nok...

Jeg prøver å la være! Er på sydenferie og er i tillegg til alle gravid-reglene allergisk mot gluten. Menyene er ganske så begrenset :/

Jeg tok toxoplasmose-prøve som viste at jeg er immun fra tidligere. Så da stresser jeg ikke sååå mye lenger. Er på bil- og teltferie, og det er ikke alltid like lett å få vasket frukt som vi kjøper og sånt. Og koker jo mat på primus, så kjøkkenhygienen blir ikke tipptopp liksom. Men det er egentlig listeria jeg bør passe meg for, så jeg passer på at kjøttet er gjennomstekt og unngår spekemat fortsatt. Kjøpte en croissant på ferja i går. Den lå ute i varmen og hadde nok ligget der en god stund. Trodde den bare hadde ost, men da jeg tok en bit viste det seg at det var kokt skinke også. Men var så sulten at jeg spiste hele :-) Håper det går bra!

Jeg var paranoid sist ved forrige svangerskap. Tok toksoplasmoseprøve i begynnelsen og etter en Barcelona tur. Begge negative. Tatt en nå og, ikke fått svar enda. Men er litt roligere nå og holder meg unna det som er anbefalt å holde seg unna

Holder meg unna spekemat og spiser biffen godt stekt istedet for medium nå. Men ellers spiser jeg som før. Har god hygiene hjemme fra før.
Hadde vært mer skeptisk utenfor norden. Har vært med at mamma ble innlagt på sykehus etter å ha fått salat til maten på resturant.
Dette var i Asia.

Nei, jeg er veldig avslappet til det meste heldigvis :-) Det var jeg som førstegangsgravid også. Holder meg unna snus, alkohol (er avholds utenom også), spekemat og noen typer ost. Ellers spiser jeg som før (kanskje litt mer) :P

Synes ikke det er så vanskelig å vits hva jeg skal holde meg unna. Listen er ikke så lang og dette er 3. Svangerskap. ...men jeg har fryktelig lyst på blåmuggost

Følger gravidrådene for mat og skyller frukt og grønt, men er ganske trygg på at det går bra uansett :)

Føler meg veldig rolig til å være førstegangsgravid. Holder meg unna den maten som er anbefalt å holde seg unna. Steiker alltid kjøtt godt, og skyller godt av frukt og grønnsaker :)

Det er blåmuggost jeg savner mest og! :(

Jeg hadde en periode for noen år siden jeg spiste mengder med blåmuggost på knekkebrød. Tror jeg spiste meg helt lei. Nå har jeg så lyst på at jeg kan ikke ha det i hus, for da tror jeg at jeg kommer til å spise det ☺️

Jeg hadde en periode for noen år siden jeg spiste mengder med blåmuggost på knekkebrød. Tror jeg spiste meg helt lei. Nå har jeg så lyst på at jeg kan ikke ha det i hus, for da tror jeg at jeg kommer til å spise det ☺️

Ja det er fælt å ha så lyst på noe en ikke kan få! Gleder meg til februar, da skal det spises!

Kan ikke helt forestille meg en jul uten pepperkaker med hvitmuggost! Tror det må bli snackset i fødebaggen :D

Back
Topp