paracet

Stine 71

Betatt av forumet
Har vært hjemme i dag pga vond hals, hoste og vondt i hodet.
Noen som vet om jeg kan ta paracet, eller bør jeg unngå det
så lenge jeg ikke har feber?
Hadde vært godt å fått lindret den hodeverken...

Spis i vei så lenge du har vondt! Paracet og ibux kan fint tas, har selv måttet ta både paralgin forte og pinex forte - som er mye sterkere - men legen satte meg på det når jeg fikk så kraftig hodeverk.

En skal jo selvsagt tenke seg om to ganger før en tar smertestillende, men man skal ikke pine seg selv heller :)

Kan ta paracet ja.

Jeg har også måttet ty til det i dag, fordi jeg har blitt dassforkjølet, feber, vondt i hodet osv.

En skjelden gang kan du ta paracet,så ta en og slapp godt av[:)]
God bedring[:)]

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

Spis i vei så lenge du har vondt! Paracet og ibux kan fint tas, har selv måttet ta både paralgin forte og pinex forte - som er mye sterkere - men legen satte meg på det når jeg fikk så kraftig hodeverk.

En skal jo selvsagt tenke seg om to ganger før en tar smertestillende, men man skal ikke pine seg selv heller :)

Kan jo isje ta ibux det går jo rett i blode så fikk isje lov å ta det....

har hørt vi kan bruke det som begynner på bokstaven P :) som Paracet, pinex osv...

Jeg har også hørt at man ALDRI skal ta ibux uten avtale med legen og det er helt nødvendig. Men paracett går helt fint...

Alt som inneholder paracetamol kan du ta. Ibux inneholder Ibuprofen og må IKKE tas for det går rett til fosteret.

ORIGINAL: Maiå

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

Kan jo isje ta ibux det går jo rett i blode så fikk isje lov å ta det....

Du har HELT rett!!! Trodde jeg skrev pinex, men så trykket jeg visst ibux, hehe. (om vi gravide er surrete til tider? oh yes.. hehe)

Ibux er NEI NEI NEI!!!! Selv for de som tenker å bli gravide! Godt du holdt øynene åpne [:D]

Helt greit å ta Paracet, er faktisk bedre å ta smertestillende med engang man har vondt, er større belastning for kroppen å gå rundt i smerter har jeg blitt fortalt av en lærer på en legeutdannelse [:)]

Paracet er helt greit! Med måte...... Det gjelder jo uansett om man er gravid eller ikke!

Paracet går helt fint, vanlig dose som står på pakken er ikke farlig. [:)]

ORIGINAL: lillemg89

Både JM og fastlegen min påstår at paracet skal man ikke ta som gravid, bare hvis det er helt NØDVENDIG. men det tror jeg ikke på, for alle andre sier at det er helt greit å ta[:)]

Kan ikke forstå hvorfor de sier det??

Back
Topp