Paracet

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Hvor ofte kan man ta paracet egentlig når man er gravid?
Jeg sliter med at jeg får sånn voldsom hodepine. Jeg blir bare liggende i sengen med øynene lukket å håpe at det skal gå over. Noen ganger kaster jeg opp på grunn av dette.

Vil helst unngå å ta paracet så langt det lar seg gjøre, men noen ganger sliter jeg med å få sove på grunn av at det er så vondt, og da har jeg tatt paracet. Men bør man helst ikke i det hele tatt ? Eller går det greit om man bruker det 1-2 ganger i uken ?

Jeg slet med mye hodeverk i forgje svangerskap. Legen jeg snakket med da sa at jeg kunne fint ta paracett. Slik at det ble borte. Jeg var uansett redd for å ta for mye. Så jeg "pinte" meg gjennom en del, og tok paracett når det var verst.
Men jeg ville ha snakket med en lege igjen hvis jeg hadde hatt hodeverk nå.

Du kan spise Paracet men IKKE ibux... Du kan følge pakningsvedlegget og pass på at det går minimum 4 timer før du tar ny. Om du tar to Paracet (1g) når du har veldig vondt i hodet er det bedre for både deg og foster. Da fosteret registerer når du opplever smerte og blir stresset av det. Står ikke noe i felleskatalogen om egne forhåndsregler for gravide. Dvs at legemidlet er trygt. Maxdose er 3 gram pr døgn. Om du da tar 2x 500mg tab. Pr gang tilsvarer det 3 ganger i døgnet.

Back
Topp