Paracet?

Bebe2020

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Maiblomstene 2020
Hva tenker dere om bruk av paracet, særlig i 1. trimester? Jeg har en del kraftig hodepine, men er skeptisk til bruk av medisiner under graviditet. Samtidig er det en ganske stor belastning å prøve å opprettholde et normalt familieliv med både kvalme og denne fryktelig irriterende hodepinen..

Hva tenker dere om bruk av paracet, særlig i 1. trimester? Jeg har en del kraftig hodepine, men er skeptisk til bruk av medisiner under graviditet. Samtidig er det en ganske stor belastning å prøve å opprettholde et normalt familieliv med både kvalme og denne fryktelig irriterende hodepinen..

Du kan fint ta paracet ved behov.
Jeg er også skeptisk til medisiner i graviditeten og mer forsiktig av meg og har mye høyere terskel enn vanlig med bruk av paracet, men ville tatt en om jeg hadde slitt med hodepine, er jo ikke bra å gå sånn heller :-)

Og legene sier at gravide kan ta paracet likt som det står på pakken (husker ikke hvor mange som kan tas i døgnet, men det er det samme for gravide)

God bedring ❤️

Man kan ta inntil 4g Paracet om dagen, også som gravid. :) Jeg har måttet ta en del Paracet hele denne uka, pga feber, hodepine og influensa.

Paracet er trygt å bruke selv i 1. trimester, det kan du lese mer om på relis.no. Bare følg daglig dosering :)

Jeg tror det kun er langtidsbruk som har vist å kunne ha negative effekter, vanlig bruk ved hodepine er helt ok :Heartred

Har fått beskjed om at det går an å ta Paracet ved behov, men at vi må holde oss unna Ibux :)

Back
Topp