paracet

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
på grunn av ett forferdelig migreneanfall måtte jeg ha noe smertelindrende, tørr ikke ta noen av medisinene jeg har for migrene, så tok parcet.

Noen som vet hvilke mengder parcet man kan ta som gravid? og andre som har problemer med migrene nå under graviditeten?

Bruk anbefalte mengder som referanse, det som står på pakken :) Ikke gå over dette, bruk gjerne mindre hvis du klarer det, men med migrene så er vel det lettere sagt enn gjort... God bedring!

Du kan ikke ta mer en anbefalt av paracet. Migrenemedisin er ikke forsket nok på til at det anses som trygt.

Men paracet hjelper jo ikke på migrene... :-/ og man kan ikke ta migrenemedisin

Men paracet hjelper jo ikke på migrene... :-/ og man kan ikke ta migrenemedisin

nei, hadde håpt det kunne hjulpet litt for en gang skyld.. :/ Er noe drit.. Blir helt lammet av ett anfall.. Normaltsett bruker jeg nesesprayen mot migrene, men den hjelper ikke så godt den heller, så skulle enten få sprøyte eller begynne på faste blodtrykksmedisiner, men så ble jeg gravid.

Hei :) Sniker litt fra august jeg. Jeg sliter voldsomt med migrene og har gjort det hele livet,og går i utgangspunktet på blodtrykkssenkende medisiner for å forebygge anfall til vanlig. De får jeg ikke bruke nå,men Imigran ved anfall har mange gravide fått lov til å bruke. Jeg antar at det er den du også bruker siden du nevner nesespray. Legger ved noen bilder fra Relis som uttaler seg om bruken av denne typen medisiner i svangerskapet. Jeg har fått godkjent å bruke denne av flere leger,og er selv sykepleier så jeg har spurt og undersøkt mange ganger. Dersom Paracet ikke tar anfallet (noe det ikke gjør om det er ordentlig migrene),kan imigran brukes. Det finnes ikke dokumenterte skader på foster etter denne medisinen. Forsøk selvfølgelig andre tiltak først men i de verste tilfellene går det faktisk an å bruke de. God bedring!

Vedlegg

• 1423077453946.jpg
    1423077453946.jpg
    78,3 KB · Visninger: 17
  • 1423077468721.jpg
    1423077468721.jpg
    100,9 KB · Visninger: 17
  • 1423077479511.jpg
    1423077479511.jpg
    95,8 KB · Visninger: 18
  • 1423077503081.jpg
    1423077503081.jpg
    97,8 KB · Visninger: 17
Hei :) Sniker litt fra august jeg. Jeg sliter voldsomt med migrene og har gjort det hele livet,og går i utgangspunktet på blodtrykkssenkende medisiner for å forebygge anfall til vanlig. De får jeg ikke bruke nå,men Imigran ved anfall har mange gravide fått lov til å bruke. Jeg antar at det er den du også bruker siden du nevner nesespray. Legger ved noen bilder fra Relis som uttaler seg om bruken av denne typen medisiner i svangerskapet. Jeg har fått godkjent å bruke denne av flere leger,og er selv sykepleier så jeg har spurt og undersøkt mange ganger. Dersom Paracet ikke tar anfallet (noe det ikke gjør om det er ordentlig migrene),kan imigran brukes. Det finnes ikke dokumenterte skader på foster etter denne medisinen. Forsøk selvfølgelig andre tiltak først men i de verste tilfellene går det faktisk an å bruke de. God bedring!

Jeg har fått annen beskjed angående Imigran.. Å der er at det ikke er forsket nok på denne typen til å garantere om det er trygt å bruke i noen av deler av svangerskapet. Hvem ga deg klarsignal? Jeg har nei av både lege og nevrolog. Har til nå ikke hatt migrene enda, er 9+5, men dersom det er mulig å ta noe dersom dritten kommer er jeg veldig interessert... Jeg har ikke nesespray varianten da, men regner med innholdet er forholdsvis det samme.

To fastleger og spesialist. Og Relis sier jo også at det er mulig å bruke de hvis paracet ikke hjelper. Nei,jeg har hatt noen anfall,og jeg bruker da Imigran med god samvittighet hvis ingenting annet hjelper,og det ser da ut til at mine to har det bra inni magehuset for det. Ja,innholdet er forholdsvis det samme,så det har lite å si :)

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2010/04/28/108659/migrenemedisin-gir-ikke-fosterskader

Jeg vet at jeg som sykepleier også burde stole på leger og deres uttalelser,men jeg fikk klarsignal om at jeg kunne bruke blodtrykksmedisinen min under svangerskapet og at vedkommende gjerne ville doble dosen min. Det står svart på hvitt i Både norsk legemiddelhåndbok og Felleskatalogen at disse medisinene ikke skal brukes under NOEN omstendigheter under svangerskap og kan heller ikke byttes ut. Den legen ble rimelig spak når jeg informerte om dette. Du vil aldri finne leger som er helt enige eller helt oppdaterte på forskning på alle områder,leste om ei som hadde fått beskjed om at hun ikke skulle ta paracet engang,så en eller annen lege vil si nei til alt av medisiner. Og det er selvfølgelig ikke noe man skal ta i hytt og pine,nå var heller poenget mitt at nyere forskning ikke viser fosterskade ved bruk av Imigran og at det er mulig å bruke,en gang i blant.

Fikk imigran nesrsprayen rett før jeg ble gravid, den virket ikke så godt da. jeg har migrene med veldig sterk aura i forkant. Har fortsatt migrene nå, hatt 4 anfall siden i går morres.. Søvn, ro og kulde demper,også tar jeg meg en tur til legen i morgen og hører med hun om der finnes råd.

Men takk for råd! :)

Back
Topp