Paracet

Apriljente<3

Gift med forumet
Hvilken temp gir dere paracet for? Her har hun 37,9 c° d er jo akkurat i grenseland,0,1 til og d er feber, men lell ikke d... Fikk jo paracet for 4t siden, så d jeg lurer på er om d evt er igjen noe av den i kroppen som gjør at tempen er slik den er, eller om den er ut av systemet?

«3 Helena mii, 8/4-13 «3

Hei sniker fra nov 13:), ville ikke gitt febernedsettende nå. Temp over 38,5 er feber. Jeg gir aldri febernedsettende før tempen er på vei opp rundt 39. Man skal alltid gi paracet i samråd med legen. Har inntrykk av at det er bare å gi, men skal være litt forsiktig med det. :) feber er ikkje farlig, men kroppens måte å bli frisk på :)

:)

Ville ikke gitt før over 38,5 eller hvis allmenntilstanden tilsa at hun trengte det.

i og med at det ble gitt 4 timer før så var nok tempen på vei opp igjen, men hadde nok sett an om den ble noe høyere og da evt gitt... se også an om ho er slapp og i elendig form....

Feber er pr.def. kroppstemperatur som er 1 grad høyere enn normalen. For de fleste er normal temperatur 37-37,5 grad.. Det vet vel de fleste sykepleierene her.

Jeg ville nok ikke gitt paracet med mindre barnet plages, eller har en temperatur på nærmere 39 grader. Feberen har jo en funksjon, og barnet blir ikke friskere bare fordi man kveler den.

Jeg som vanligvis ligger på 36,2 er nærmest dævsjuk på 39 grader pga min lave normaltemp.

•Autocorrect ftw•

Hei sniker fra nov 13:), ville ikke gitt febernedsettende nå. Temp over 38,5 er feber. Jeg gir aldri febernedsettende før tempen er på vei opp rundt 39. Man skal alltid gi paracet i samråd med legen. Har inntrykk av at det er bare å gi, men skal være litt forsiktig med det. :) feber er ikkje farlig, men kroppens måte å bli frisk på :)

:)

Legekontoret hadde vertfall ledd om jeg hadde ringt her gang jeg lurte på om jeg skulle gi paracet.

Jeg gir paracet når tøtta er utilpass. Feberen ser jeg ikke så mye på. Mer allmentilstanden jeg følger med på

Mina Alis 15.04.13 ❤Felix 28.08.08

Jeg fikk beskjed om å gi om det gikk over 38, 5. Så holder meg til det :-)

★☆★Duppedingsen★☆★

Back
Topp