Paracet?

*IdaMor*

Elsker forumet
Kan man ta det? Og hvor mange kan man ta iløpet av en dag, gjeller det som står på pakken om dosering for oss som er gravide? Eller hvordan er dette?

Har mest sansynelig halsbetennelse, så hadde vært fin å fått tatt en paracet, i håp om å få sove i natt :P

Ja, du kan ta paracet i normal dosering, altså slik det står på forpakningen.

God bedring!

ja man kan ta paracet. vet ikke hvor mye en kan ta - men det står muligens inne i selve vedlegget? :)

Det står 1 til 2 paracet opptil 4 ganger daglig. Så da får vi prøve. Får litt dårlig samvittighet når jeg tar "medesiner"(ikke akkurat medisiner da men) Føler jeg gjør noe galt :P Men må nesten få sovet litt om natta. Og det er jo ikke enkelt fra før av med en svær mage å en vilter baby ;)

Ta deg en paracet eller to, har gjort det flere ganger i svangerskapet, har gjort det når jeg har hatt hodepine eller vært skikkelig forkjølet. Jeg har også fått dårlig samvittighet, men sove må man, og det er ikke lett å slappe av om kroppen ikke er i stand til å gjøre det uten en smertestillende eller to. God bedring

Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å ikke ta nå som jeg er gravid. Men sånn som deg har jeg mest sannsynlig halsbetennelse, så i dag har jeg tatt paracet. Har vært utrolig godt de timene de har virket!!!
Skal på kontroll på torsdag, så får sjekke halsen med det samme da.

God bedring til deg, håper du får sove godt i natt :-)

Paracet er godt testet og kan tas gjennom hele svangerskapet. Var deremot mange andre medisiner jeg måtte kutte ut eller bytte..... Har en rygg/nakkeskade og gleder meg til en relativt smertefri dag da jeg kan ta en Ibux igjen....

Paracet kan du trygt ta. Ibux skal man ikke ta.
leste nylig noe om hva store doser paracet kunne gjøre med fosteret, og der sto det noe om at det kunne påvirke testiklene eller fruktbarheten til guttefostrene. Jeg anser det som svært sjeldent, og spiser paracet dersom jeg absolutt må. :)

God bedring! Vondt i halsen her også og paracet var, iflg legen min og som de andre sier, helt ok å ta. Noen ganger er det bedre å ta " medisiner" tidligere enn samvittigheten tilsier for å hindre at det utvikler seg til noe verre også. Som nesespray før man får bihulebetennelse osv. Selv har jeg måtte starte på pencilinkur og har fått cosylan, og ikke kult å ta medisiner med rød trekant når man er gravid for å si det sånn...

Fikk beskjed om at jeg kunne ta Paracet da jeg hadde omgangssyken, og fikk jeg veldig vondt kunne jeg til nød ta en paralgin forte om dagen. Klarte meg heldigvis med å bare ta en Paralgin forte under sykdommen,kun fordi jeg fikk så massivt vondt i hodet at jeg ikke klarte å bevege meg.Ellers har jeg tatt paracet hvis jeg har måttet.

Takk for mange gode svar :) dere er så gode :D
Jeg måå ta paracet, ellers så holder jeg på å døø (satt litt på spissen der :P ) Så vondt i halsen!
Håper det går over snart, synes ikke det er noe særlig og gå på smertestillende når jeg er gravid.. Måtte også ta paralgin (major) i begynnelsen grunnet svangerskaps migrene. Men da ringte jeg føden å spurte om råd. Men synes det blir litt drygt og ringe ned de, for å høre om hvor mange paracet jeg kan ta :P

Skjønner at du syns det er ekkelt å ta noe, kjenner til den følelsen. Men det er jo heller ikke bra for barnet i magen at du er "stresset" pga sykdom o.l, og da er det kanskje mindre farlig å ta en paracet?

Ja, det kan du fint ta:) ibux kan man ta fram til de 3 siste mnd av svangerskapet.

Paracet kainn man ta en sjelden gang ja :) Bedre me ei go natts søvn uten smerta, einn ei våkennatt me smerta ;)

Ja, det kan du fint ta:) ibux kan man ta fram til de 3 siste mnd av svangerskapet.
Jeg har fått beskjed om å ikke ta ibux i svangerskapet.

Jeg har fått beskjed om å ikke ta ibux i svangerskapet.

Det står til og med på pakka at man kan ta det fram til siste trimester:) Jeg har jo sliti veldig med smerter i dette svangerskapet, og spurte ut om ibux, og da fikk jeg til svar at man kan ta det fram til de siste mnd. Jeg trodde også at man ikke kunne ta ibux. Den er jo ikke like varsom mot magen som paracet, men altså mulig å ta.

Paracet er helt ufarlig, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig ;) Blir gal av alt man ikke kan/bør ta av diverse medisiner under svangerskapet!!!! Gleder meg spesielt til å begynne med astmamedisinene mine igjen når jentene er ute... Ikke nok med at de tar så stor plass at lungene har det trangt, men når det i tillegg er "trangt" på innsiden av lungene føles det noen ganger ut som om jeg rett og slett ikke får nok luft. Spesielt plagsomt på natt :(

Det står til og med på pakka at man kan ta det fram til siste trimester:) Jeg har jo sliti veldig med smerter i dette svangerskapet, og spurte ut om ibux, og da fikk jeg til svar at man kan ta det fram til de siste mnd. Jeg trodde også at man ikke kunne ta ibux. Den er jo ikke like varsom mot magen som paracet, men altså mulig å ta.
ok, har ikke lest på pakken siden "alle" sier jeg ikke skal ta ibux. Men har heldigvis ikke hatt behov for smertestillende i graviditeten, bortsett fra de siste dagene. Har sinnsykt vondt i halsen.

Paracet er helt ufarlig, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig ;) Blir gal av alt man ikke kan/bør ta av diverse medisiner under svangerskapet!!!! Gleder meg spesielt til å begynne med astmamedisinene mine igjen når jentene er ute... Ikke nok med at de tar så stor plass at lungene har det trangt, men når det i tillegg er "trangt" på innsiden av lungene føles det noen ganger ut som om jeg rett og slett ikke får nok luft. Spesielt plagsomt på natt :(
Jeg kan ta min astmamedisin... jeg bruker Bricanyl.
Husker sist så fikk jeg ikke bruke allergitab. men denne gang kunne jeg bruke de...men ja blir litt gal av alle forskjellige meningene.

Back
Topp