Paracet VS Pinex

LineMerethe

Gift med forumet
Jeg var på apoteket nå og skulle ha stikkpiller til snuppa slik at jeg har tilfelle det skjer noe. De jeg hadde fra før var 0-4 mnd og det var Paracet. Paraceten gikk visst ikke lengre opp, så nå ble det Pinex 6-12 kg. Jeg spurte om jeg fortsatt kunne bruke 0-4, men da sa hun at jeg måtte gi 2. Er det noen som gjør det? Er så kjedelig å kaste hele pakken liksom når jeg bare har brukt 1 stikkpille av den.. Og Pinexen fungerer på samme måte som Paracetten på de små?

kan gi 2 ja... men paracet går lengre opp, for vi har det til sandra emilie.. aldri prøvd pinex, kun flytende ibux.. meen vil tro den fungerer på sammen måte.

Ja, ikke sant! Bruke den kun når hun fikk vaksinen da hun var 3 mnd. Jeg kunne gitt den til venninden min som går på overtid nå, da slipper jeg hvertfall ikke kaste om jeg ikke kan bruke den. Men er de SÅÅÅ eksakte på månedene på Paraceten tro?

Paracet finnes, men mitt apotek har dem "gjemt" i skuffen, av en eller annen grunn... Du kan vel bruke dem, men de har ikke fullt så god virkning? To stikkpiller hørtes ikke behagelig ut.... [8D]

Men JA jeg har kjøpt nye og kastet de andre....

ORIGINAL: Grete71

Paracet finnes, men mitt apotek har dem "gjemt" i skuffen, av en eller annen grunn... Du kan vel bruke dem, men de har ikke fullt så god virkning? To stikkpiller hørtes ikke behagelig ut.... [8D]

Nei, det er det første som slo meg også. Jeg ville ikke hatt to opp i rattata'n[:-]

ORIGINAL: LineMerethe

ORIGINAL: Grete71

Nei, det er det første som slo meg også. Jeg ville ikke hatt to opp i rattata'n[:-]

Men når barna blir større, er det jo VEKTA som avgjør hvor mye/ofte de skal ha...
Ta en tlf til legekontoret og hør?

Samboeren min var innom et apotek her da guttungen hylte som verst på grunn av tennene. Der fikk han ikke tak i riktig størrelse Paracet for de hadde bare Pinex inne på apoteket. Men det fungerer på akkurat samme måte så det har ikke noe å si. Det inneholder jo samme virkestoff... bare at det er annet navn. [;)] Inne på en butikk senere en dag så fant han større paracet stikkpiller... så det finnes... det er bare ikke alle steder de har tatt det inn. [;)]

Ja, jeg fikk hvertfall ikke tak i på apoteket her. Jeg sa til venninden min at hun kunne få de, så da går jeg over til Pinex nå. Kjekt å ha riktig i stellevesken[;)]

Det inneholder det samme i paracet og pinex. eneste som er forskjell er at 0-4 er svakere. så du kan bare bruke de fordet!

Paracet og Pinex er akkurat det samme, bare ulike produsenter. Det er virkestoffet Paracetamol i begge deler. Paracet finnes fra 60 mg (0-4 mnd), Pinex har 125 mg som laveste styrke.
Du vil oppnå samme effekt av å gi 2 stk stikkpiller på 60 mg som 1 stk 125 mg.

Back
Topp