Paracet til større barn

Jøss, så masse som finnes! Jeg har faktisk bare gitt paracet til snuppa (6,5 år) én gang, da hun hadde skikkelig øreverk og var såpass liten at hun fikk stikkpille. Ellers aldri trengt å gi, for hun har aldri hatt feber eller vondter som trenger medisin.
Men godt at det finnes så masse alternativer til de små! Greit å vite hvis det viser seg at lillebror trenger etterhvert ;)

Her brukes flytende ibux/paracet...

Vi fikk også beskjed hos legen om at flytende ibux var "best" på feber.. Men alle reagerer jo forskjellig på medisiner..

Ved feber er det kun flytende ibux som hjelper her, ved andre plager funker flytende paracet best:)

Bruker Paracet smeltetablett eller brusetablett, smaker ikke vondt :)

5 åringen vår nekter alt vi har prøvd. Stikkpille, smeltetablett og 2 typer flytende. Hun er og blir håpløs
Regner med d går greit den dagen hun virkelig trenger det

Vi har brukt pinex brustabletter. Men tar til meg tips om smeltetabletter, skal kjøpes inn og testes :)

Du får kjøpt flytande eller sugetabletter(som smakar banan og det er vistnok godt, ref jente 9år).
Om eg har vore tom, har eg knust ein og gitt med yoghurt.

Husker med skrekk og gru hvordan jeg fikk Paracet oppløst i drikke som liten, INGENTING overdøver den smaken! Jeg brekker meg enda om paraceten rekker å løse seg litt opp i munnen!
Femåringen her får stikkpille og syns det er greit. Hun på tre vil helst ha sånn smeltetablett med banansmak.

Husker med skrekk og gru hvordan jeg fikk Paracet oppløst i drikke som liten, INGENTING overdøver den smaken! Jeg brekker meg enda om paraceten rekker å løse seg litt opp i munnen!
Femåringen her får stikkpille og syns det er greit. Hun på tre vil helst ha sånn smeltetablett med banansmak.

Det var litt den reaksjonen datteren fikk i morges da hun måtte ta den tabletten. Den ble jo liggende i munnen og bare løse seg opp der for hver saftslurk hun tok. Heldigvis var alternativet tydeligvis verre enn smaken så hun klarte å presse det i seg, til tross for fysisk vegrelse. Nå er flytende innkjøpt, men ingen stor suksess. Men det gled nå ned ;)

Leste 45 åring jeg :-P
Vi brukte sånn tablett som vi løste opp i litt vann i en skje. Er vel smeltetablet det vel? Hun var såpass liten da at det var litt skummelt å gi henne en tablett direkte i munnen. Syntes mamman i alle fall :-P

Da har jeg også lært noe nytt. Har kun brukt stikkpille på frøkna vår. Og det er lenge siden. :) Hun nærmer seg 4 år.

Tror ikke det fantes så mange alternativer når jeg vokste opp og klarte ikke å svelge tabletter før jeg var voksen :p
Så knuse tabletten fungerte veldig bra for meg som liten!
Lykke til, håper han blir fort frisk :)

Fikk også knuste tabletter. I bringebærsyltetøy. Endte til slutt med at jeg spydde av bringebærsyltetøy i mange år og enda som snart 30 åring enda ikke helt liker det :-P hehe

Back
Topp