Paracet til større barn

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Dere med større barn, hva gir dere? Har en 4,5 åring med 40 i feber som nekter å få stikkpille, så ga nå en halv paracettablett. Den var umulig å svelge, men gikk i oppløsning i munnen, så forsvant nok ned. Smakte vondt. Hvordan løser dere andre det når det kommer til paracet?

Flytende.
Og smeltetabletter til han som er 7

Blandes den flytende i noe eller smaker den noe? Jeg må få kjøpt noe etterpå. Hva anbefaler du til en 4,5 åring?

Flytende Ibux bruker vi. Tror den er god :)Til neste gang kan du jo knuse en halv Paracet og blande inn i noen han liker. Det gjorde alltid mine foreldre med meg :)

Flytende Ibux bruker vi. Tror den er god :)Til neste gang kan du jo knuse en halv Paracet og blande inn i noen han liker. Det gjorde alltid mine foreldre med meg :)
Ja, det går kanskje å knuse de? Tenkte ikke på det som et alternativ. Den gikk ned, men det var på nåde og fordi alternativet nok oppleves som verre :p men da knuser vi nok tablettene til flytende er kjøpt inn. Takk for tips :)

Ja, det går kanskje å knuse de? Tenkte ikke på det som et alternativ. Den gikk ned, men det var på nåde og fordi alternativet nok oppleves som verre :p men da knuser vi nok tablettene til flytende er kjøpt inn. Takk for tips :)

Tror ikke det fantes så mange alternativer når jeg vokste opp og klarte ikke å svelge tabletter før jeg var voksen :p
Så knuse tabletten fungerte veldig bra for meg som liten!
Lykke til, håper han blir fort frisk :)

Det finnes masse de kan ta ;-)

Flytende paracet og pinex (jeg ville ikke gitt ibux til barn så sant ikke paracet funker. Ibux er hardt for magen)

Det finnes smeltetabletter med både banan og jordbærsmak

Nå finnes det også et granulat som smaker jordbær. Et pulver de bare får i munnen som smelter

Det finnes masse de kan ta ;-)

Flytende paracet og pinex (jeg ville ikke gitt ibux til barn så sant ikke paracet funker. Ibux er hardt for magen)

Det finnes smeltetabletter med både banan og jordbærsmak

Nå finnes det også et granulat som smaker jordbær. Et pulver de bare får i munnen som smelter
Ja, det finnes masse, bare ikke her i hus. :p Vi har 1 stikkpille og to tabletter tilgjengelig. Dårlig forberedt på sykdom ;)

Takk for tips. Blir vel å kjøpe inn både flytende og smeltetablett etterpå. Visste ikke at smeltetablett fantes i paracet, men produktutvalget øker stadig. ;)

Blandes den flytende i noe eller smaker den noe? Jeg må få kjøpt noe etterpå. Hva anbefaler du til en 4,5 åring?
Flytende har smak.
Ibux har bedre smak, men paracet er og skal være førstevalget ved feber pga virkestoff
Smeltetabletter har kunstig banansmak.

Hva jeg anbefaler for 4,5... Det avhenger av ungen. Og vekta, pga dosering. Vår eldste fikk flytende da, men han har tatt flytende allergimedisiner siden før han var to, og svelger hva som helst. Han fikk smeltetabletter da han var knapt seks pga vekt og dosering, jeg måtte gitt ham tre skjeer flytende, og da var en pille greiere. Og han var allerede over på allergimedisiner som smeltepiller så han kjente konseptet.

Lillesøster er 4,5 nå og tar ikke hverken flytende eller smeltetabletter frivillig... Det bør helst ikke blandes i noe, for å sikre at de får i seg alt, men flytende i et glass saft med sugerør er vel størst suksess med henne....

Det et noen fordeler med unger på kronisk medisinering...

Flytende har smak.
Ibux har bedre smak, men paracet er og skal være førstevalget ved feber pga virkestoff
Smeltetabletter har kunstig banansmak.

Hva jeg anbefaler for 4,5... Det avhenger av ungen. Og vekta, pga dosering. Vår eldste fikk flytende da, men han har tatt flytende allergimedisiner siden før han var to, og svelger hva som helst. Han fikk smeltetabletter da han var knapt seks pga vekt og dosering, jeg måtte gitt ham tre skjeer flytende, og da var en pille greiere. Og han var allerede over på allergimedisiner som smeltepiller så han kjente konseptet.

Lillesøster er 4,5 nå og tar ikke hverken flytende eller smeltetabletter frivillig... Det bør helst ikke blandes i noe, for å sikre at de får i seg alt, men flytende i et glass saft med sugerør er vel størst suksess med henne....

Det et noen fordeler med unger på kronisk medisinering...
Hun veier 21 kg.. Mulig smeltetablett blir beste løsning. Får gå innom apoteket å høre med dem. Er så dårlig på hvilke alternativer som eksisterer. Smeltetablett var nytt for meg. Vi har ibux stikkpiller tilgjengelig her som vi får av sykehuset, men de skal kun brukes når paracet ikke tar ned feberen. Hun har dårlig temperaturregulering og feber over 41 er ikke ukjent for oss. Men nå er det vanlig feber så blir paracet. Føles tryggere og :)

Medisinering av barn er ikke lett. Unntatt kanskje kronikere da, som må uansett ;)

Takk for tips :)

Gir flytende. Stikkpille slutta vi med for lenge siden.
Flytende har de med smaker :)
Har med jordbærsmak. Hu som blir 5 år om 2 dager syns den er god :)

3-åringen vår får enten smeltetablett med banansmak eller flytende Ibux. Ibuxen smaker bringebær, så den ber hun alltid om mer av. :eek: :p

God bedring!

Bruker smeltetabletter med banan smak, eneste hun liker. Flytende brekker hun seg bare av. Ellers kan man ta en vanlig paracet, knuse å blande med litt syltetøy, nugatti eller lignende.

Smeltetablett, flytende eller sånn pulver vi bare har rett i munnen..

Eldste synes det er best med det pulveret, mens minsten på snart 4 tar flytende best.

Vesla på 5 år har brukt paracet i tablettform i et år nå. Fungerer veldig greit.

Back
Topp