Paracet i svangerskapet?

Lykkeliten_87

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Desemberskatter 2016
Det har jo kommet nye anbefalinger i forhold til paracet bruk i svangerskapet og de sier at
man skal unngå det helt hvis man kan. Men jeg sliter med en syk hodepine hver ettermiddag (så vondt at jeg kaster opp!). Lurer på om det kan være svangerskapsmigrene. Har aldri sliti med hodepine før så har ikke peiling. Kan jeg bruke paracet da tror dere? Er snakk om da kanskje 1 g i døgnet de dagene det er så ille... Føler jeg ikke burde det, men uten klarer jeg ikke engang stå oppreist. Må bare legge meg ned å ligge hele ettermiddagen. I tillegg kaster jeg opp enda mer (sliter allerede med hyperemesis) :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Det har jo kommet nye anbefalinger i forhold til paracet bruk i svangerskapet og de sier at
man skal unngå det helt hvis man kan. Men jeg sliter med en syk hodepine hver ettermiddag (så vondt at jeg kaster opp!). Lurer på om det kan være svangerskapsmigrene. Har aldri sliti med hodepine før så har ikke peiling. Kan jeg bruke paracet da tror dere? Er snakk om da kanskje 1 g i døgnet de dagene det er så ille... Føler jeg ikke burde det, men uten klarer jeg ikke engang stå oppreist. Må bare legge meg ned å ligge hele ettermiddagen. I tillegg kaster jeg opp enda mer (sliter allerede med hyperemesis) :(

Jeg har tatt paracet etter anbefaling fra legen..hadde noen dager med en forferdelig hodepine forrige uke å har ikke overlevd uten..

Termin 4. Januar:)

Jeg tar paracet når jeg må:) men holder meg langt unna ibux!

01.01.14

Sniker fra oktober. Jeg har også hatt mye hodepine i svangerskapet. Var hos jordmor i dag og spurte om paracet. Hun sa at 1 g paracet i ny pg ne gjør ingen ting:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ta paracet, ikke farlig i det hele tatt!
Selv bruker jeg ibux også etter legens anbefaling. Er ikke farlig det heller, men det frarådes for de som ikke trenger det.
Håper hodepinen tar slutt snart!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Ta paracet, ikke farlig i det hele tatt!
Selv bruker jeg ibux også etter legens anbefaling. Er ikke farlig det heller, men det frarådes for de som ikke trenger det.
Håper hodepinen tar slutt snart!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Så rart at de sier forskjellig, min lege sa jeg måtte holde meg unna ibux å bare ta paracet..

❤️️Termin 4.januar❤️

Jeg var sykmeldt store deler av forrige svangerskap pga svangerskapsmigrene og ble da anbefalt paracetamol dersom jeg skulle bruke smertestillende. Fikk i tillegg skrevet ut paraglin forte av nevrologen på sykehuset.

Termin januar 2015

Da satser jeg på at det er greit. Skal til legen om 1.5 uke skal snakke med henne om det da. Bruker 1 g kanskje 3-4 dager i uka. Prøver å bare bruke det når det er på det værste.

Ville snakket med legen først! Jeg vet at det kan hjelpe å være i ett mørkt rom når man får hodepine, så inntil videre vil jeg ikke tatt noe før du har snakket med din lege :)

Så rart at de sier forskjellig, min lege sa jeg måtte holde meg unna ibux å bare ta paracet..

❤️️Termin 4.januar❤️

Joda, det er som sagt anbefalingen å holde seg unna. Men pga betennelser i kroppen så er ibux førstevalget å bruke i graviditet og det er etter en del undersøkelser funnet ut at det ikke er noen risiko forbundet ved ibux. Samtidig så tør de ikke å anbefale det hvis det ikke er helt nødvendig;) Medisiner og graviditet er vanskelig, man er jo veldig redd for at noe skulle kunne skje selv om studier viser det motsatte.
Nå var ikke ibux nok for meg da, så bruker biologiske medisiner itillegg. Men liten/nesten ingen risiko der også

Vært hos lege i dag.og spurte om dette.vi kan bruke paracet. Selvsagt med måtte.
Ikke ibux

Tar absolutt ingen smertestillende når jeg er gravid. Tok heller ingenting i mine tidligere 5 svangerskap, og skal heller ikke ta noe i dette svangerskapet.

Så de hadde satt opp lapp på apoteket ved de brune parasetten. Anbefalt for Gravide ;)

Paracet er trygt har jeg fått vite. Men prøver å unngå. Men tar om jeg har sterk vanlig hodepine. Mot migrene hjelper det ikke uansett. .

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg må ta paraseth innimellom pga ryggen, når den verker som verst!! Men prøver å begrense det mest mulig!

Termin: 5.jan

❤️min første❤️

Back
Topp