paracet eller ibux?

litlpia

Glad i forumet
hvilken av disse skal en ta om en syk? f.eks hodepine?? og hvilke andre ting kan en ikke ta når en er gravid?? f.eks... vanlig nasespray kan en ta det..?? [:D]er ikke syk,bare lurer[:D]

Ibux SKAL vi holde ogss unna iallefall,men nesespray og det der er jeg usikker på.
Jeg bruker nemlig ikke sånt,så slipper å ta  stilling til det [8D]
Satse på noen andre har bedre svar

du kan ta en paracet, men ibux skal du ikke bruke.. nesespray vet jeg ikke, men gå inn på felleskatalogen.no og søk. Der står det meste[;)]

Det er som de sier over her; Ibux skal du holde deg unna når du er gravid (det gjelder både i pilleform og i krem-form). Som oftest står det på pakningen  om du kan ta det med graviditet. Paracet er ikke noe problem (jeg tok det i et par måneder ved forrige svangerskap) men alt med måte. Nesespray er jeg usikker på, men hør med lege/apotek. Det gjelder egentlig alle medisiner. Alltid greit å høre med de som har peiling [:D]

Ang. nesespray så skal men vel helst bruke kun saltvann, mener jeg at jeg hørte fra fastlegen..

Her kan jeg svare (jobber på apotek) [:D] Ibux er fyfy, skal verken brukes av gravide eller de som prøver å bli gravide (kan faktisk gjøre at man ikke blir gravid så fort som man ønsker). Paracet går bra i anbefalte doser og helst ikke over lengre tid med mindre man har avtalt noe med legen....alt med måte[;)]

Ang nesespray (altså Otrivin, Zymelin, Rhinox) så er det ingen regel som sier at man ikke skal bruke det, men brukes da i anbefalte doser og max 10 dager sammenhengende. Når det gjelder de nye på markedet, Zycomb eller Otrivin comp, skal man IKKE bruke de når man er gravid. Det samme gjelder Otrivin med mentol...den skal heller ikke brukes av gravide.
Jeg ville ha brukt nesespray så lite som mulig...et tips er å prøve saltvann først. Det løser opp slim slik at du får ut det og da vil du puste lettere[:D] Finnes nå også sterkere saltvann som åpner mer enn vanlig saltvann. Saltvann kan man bruke så mye man vil[;)]

Hehe det ble mye det her, håper svaret ble bra[:)]

takk for svar JE84:)) [:)]bare greit og ha i bakhodet om en blir dårlig...[:)]

Bare hyggelig [:)] Hvis det er noe mer noen lurer på er det bare å si ifra...det jeg ikke vet kan jeg undersøke [:D]

flott[:D]skal huske på det...[:D]er ikke bare bare og være førstegangsgravid vet du[;)]

ORIGINAL: Je84

Bare hyggelig [:)] Hvis det er noe mer noen lurer på er det bare å si ifra...det jeg ikke vet kan jeg undersøke [:D]

veldig greit å vite! TAKK!

ORIGINAL: LuckyStar

Ang. nesespray så skal men vel helst bruke kun saltvann, mener jeg at jeg hørte fra fastlegen..

det samme har jeg hørt. Jeg snakket med di på apoteket og di sa jeg ikke måtte bruke nesespray, KUN saltvannspray. Det samme står på "bruksanvisningen".

ORIGINAL: Cec*

ORIGINAL: LuckyStar

det samme har jeg hørt. Jeg snakket med di på apoteket og di sa jeg ikke måtte bruke nesespray, KUN saltvannspray. Det samme står på "bruksanvisningen".

Som jeg skrev anbefaler man først og fremst saltvann, men ifølge pakningsvedlegget kan man bruke Otrivin, Zymelin og Rhinox i anbefalte doser og i max 10 dager sammenhengende[:)]

ORIGINAL: vilhaspire

flott[:D]skal huske på det...[:D]er ikke bare bare og være førstegangsgravid vet du[;)]

Jeg er også førstegangsgravid, så kommer sikkert noen spørsmål her inne fra meg om andre ting som jeg ikke vet etterhvert[:)]
Koselig at man kan hjelpe hverandre med det man lurer på...alltid noen som vet noe om det den andre lurer på[:D]

Back
Topp