Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eneste eg fant noe på utfra Google var ifbm evt ct av bekken. Ulike grader utfra situasjon, typ.Noen som vet hva «para» betyr i forbindelse med fødsel? Ser på eksempelvis på epikriser fra tidligere fødsel
Jeg gjetter på antall fødte barn. I mine epikriser står det «Gravida: 4. Para: 1». Jeg har vært gravid 4 ganger, hvorav to graviditeter endte i apontabort, én i et barn og én går jeg med nå.
I forrige graviditet sto det «Gravida: 3. Para: 0».
Måtte Google litt nå, og finner at paritet kan bety både graviditeter som har nådd levedyktighet og antall fødsler en kvinne har gått gjennom tidligere.Jeg tror du har rett - at para er forkortelse for "paritet", som sier noe om antall vellykkede/fullgåtte svangerskap (eller svangerskap som har vart minst frem til levedyktig uke el.l).
Usikker på om det egentlig er to ting av samme sak. er det ansett som en senabort før fosteret er levedyktig, slik at det etter uke 23/24. svangerskapsuke er ansett som en fødsel, uavhengig av om barnet er levende- eller dødfødt?
Tror du har rett ift definisjon av senabort/dødfødsel.Måtte Google litt nå, og finner at paritet kan bety både graviditeter som har nådd levedyktighet og antall fødsler en kvinne har gått gjennom tidligere.
Usikker på om det egentlig er to ting av samme sak. er det ansett som en senabort før fosteret er levedyktig, slik at det etter uke 23/24. svangerskapsuke er ansett som en fødsel, uavhengig av om barnet er levende- eller dødfødt?