Pappapermisjon

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Hei. Driver og googler meg frem og tilbake, og nå er det for sent å ringe NAV for svar, derfor spør jeg her :) Vi leker litt med tanken om å flytte på nyåret. Egentlig var planen å flytte sommeren etter. Hvis vi flytter på nyåret, må han bytte jobb før permisjonen hans starter. Er det noen som vet om han fremdeles har krav på permisjonen hans i ny jobb når han skifter arbeidsgiver «midt i mellom» min og hans permisjon? Han oppfyller alle krav for permisjon. :) Hvis vi flytter på nyåret og han får jobb med en gang, vil han starte i ny jobb ca tre mnd før han opprinnelig skulle i permisjon.
 
Så lenge han har jobbet 6 av 10.mnd har har han rett på permisjon. Arbeidsgiver kan ikke nekte han dette. Vet om folk som har byttet jobb rett før peemisjonatart. Ikke noe problem. Greit ikke arbeidsgiver liker men de kan ikke nekte
 
Permisjon er ikke avhengig av arbeidssted eller sammenhengende arbeidstid der. Så lenge man har hatt jobb som tilfredsstiller kravene til permisjon så kan man bytte jobb så ofte man vil. Derimot er det noen arbeidsgivere som ikke vil ansette noen som snart skal ut i perm. Riktignok ikke innenfor, men skjer forde.
 
Når tenker dere at far skal ut i permisjon? Jeg er selv student, og studie starter igjen i januar. Klarer ikke å bestemme oss helt.
 
Når tenker dere at far skal ut i permisjon? Jeg er selv student, og studie starter igjen i januar. Klarer ikke å bestemme oss helt.

For vår del passer det best at han går ut i februar, selv om noen mødre velger kortere perm og jeg har inntrykk av at mange velger lengre.

Det som kan være kjekt å ta i betraktning, er at det varierer når og i hvilket omfang babyer spiser fast føde, og at noen babyer ikke vil ta flaske. Hvis du er student har du vel en del fleksibilitet, så det uansett ikke er så aktuell problemstilling for dere :)
 
Back
Topp