Pappapermisjon

Løvemamma88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Noen som vet om far først kan ta 4 sammenhengende uker, for så å ha gradert permisjon? Vi er sikret barnehageplass til neste høst, så tenker litt på om samboeren min kan være hjemme 1 dag i uken når mini begynner i barnehagen.

Ganske sikker på at det går an ja, vi har tenkt å gjøre det slik :-)

Kan dele opp på alle slags mulige måter :) sjefen min hadde pappaperm hver fredag fordi han hadde ikke tid til å være hjemme mer enn det ;)

Følger.
Vi snakket om permisjon i går. Samboeren mente han max kan ta 12 uker pga jobben og fordi han mener han kommer til å bli rastløs. Adhd, førstegangs og han jobber i et lite firma som er verdensdekkende. Så han vet ikke helt hva han går til tror jeg. Først syntes han 10 uker som er holdt av til far var nok, men jeg sa til han at han kan i hvert fall ta 12 uker da, så blir det i hele mnder istede og så sa jeg at typen til ei venninne hadde også valgt det. Vi skal ned på nav på mandag for å høre og søke.

Dere kan dele opp på omtrent alle mulige måter, så lenge han har en jobb resten av tiden. Mannen min har tatt gradert og usammenhengende permisjon med de to store barna. :) Denne gangen skal han ha 4 uker i november, kanskje noen uker til våren, og så gradere resten neste høst eller vinter.

Det skal gå fint, min stefar gjorde det på den måten ihvertfall er ofte greiere å dele opp en å ta alt I ett:)

Med forrige hadde samboeren 60% permisjon i 6 mnd, så han hadde 3 dager permisjon og 2 jobb... men denne gangen skal samboeren ha full permisjon i 23 uke sammenhengende så 3 uke ferie etter d også skal han ha de to første 2uken etter fødselen :) for hannes del var d en utfordring i forhold med jobb å ikke ha helt permisjon...

Min mann tar sammenhengende 10 uker rett etter at fellesperioden (som jeg skal være hjemme). Dette sikrer økonomien vår bedre i de 10 ukene enn hvis han skulle vært i jobb. Han har nemlig en jobb hvor han jobber ekstremt mye fra desember til 1. mai. I mai blir det helt stille og mye mye mindre jobbing og følgelig mindre lønn så da er det veldig fornuftig å ta ut permisjonen da. Mai er alltid en måned som er utfordrende pga hele bygda tar fri og alt stenger slik at folk får hentet seg inn etter en hektisk vintersesong så det er en lettelse at permisjonen blir da ☺ utfordringene mtp barnehageplass får vi ordne når den tid kommer.

Back
Topp