Pappapermisjon ved "permittering"!

volcomite

Andre møte med forumet
Hei

Er en smule bekymret etter at bedriften ga beskjed om permitteringer etter første kvartal(når er det?)
Jeg skal ut i pappaperm fra 14.april! Hva skjer om jeg blir permittert/oppsagt før eller under permisjonen?

Mister jeg da den lønnsdekningen jeg skulle hatt eller må jeg gå på dagpenger i pappapermen?

Noen som har svar på dette? Takker for hjelp[:)]

Ok..det er nok snakk om permittering ja...ikke oppsigelse;)
Er ikke pappapermen allerede opptjent?
Mor har 100% dekning... så eg får vel den lønnen jeg har nå.

Det jeg satser på er at jeg får 6 uker pappaperm og så evt. dagpenger etter vanlige regler...

Om du blir permittert fra begynnelsen av april og går over på dagpenger før pappapermen starter er det uansett ikke noe problem fordi man kan bruke de 6 beste av de siste 10 mnd som grunnlag for lønna i permisjonen slik at du da kan bruke den lønna du har i jobben nå som grunnlag, og fortsette på dagpengene etter permisjonen..

Om du blir permittert fra begynnelsen av april og går over på dagpenger før pappapermen starter er det uansett ikke noe problem fordi man kan bruke de 6 beste av de siste 10 mnd som grunnlag for lønna i permisjonen slik at du da kan bruke den lønna du har i jobben nå som grunnlag, og fortsette på dagpengene etter permisjonen..
Hei, om du fortsatt er på forumet - hva er det som ble utfallet av dette? Her står vi overfor samme problemstilling, da samboer ble permittert par mnd før han skal ut i pappaperm og ta halve fellesperioden, men vi har fått beskjed av nav om at dersom han registrerte seg på nav og fikk dagpenger, så var det de som var grunnlaget for utbetalingen i permisjonen, selv om han har mottatt vanlig lønn i 8 av 10 mnd før han går ut i foreldrepermisjon. Ringte for sikkerhetsskyld til nav to ganger... Så vi vurderer å klare oss uten hans lønn i to mnd, og krysser fingre for at han får vanlig lønn mens han er i permisjon,

Back
Topp