pappaperm?

eongonzalez

Første møte med forumet
Hei!

Vi venter en liten gutt eller jente snart (termin 7.2) [:)]
Har et "lite" spørsmål ang. pappaperm. Situasjonen er som følger:
Samboer - Har ikke opptjent krav til foreldrepenger, tar ut engangsbeløp. Men har nå startet egen nettbutikk og er registrert om selvstendig næringsdrivende.
Jeg - Fast jobb men har ikke rett på pappaperm pga at samboeren min ikke tjente nok i fjor.

Spørsmålet er: har jeg krav på pappaperm nå som samboeren min er registrert som selvstendig næringsdrivende og driver en nettbutikk?

Nei, du har ikke rett å pappaperm. MEN du kan ta ut 29 uker (100%) eller 39 uker (80&) etter at barnet er 6 uker hvis mor er i full jobb (75% stiling eller mer)

ORIGINAL: *bølla*

Nei, du har ikke rett å pappaperm. MEN du kan ta ut 29 uker (100%) eller 39 uker (80&) etter at barnet er 6 uker hvis mor er i full jobb (75% stiling eller mer)

Ok! Da blir det neste spørsmålet: regnes det å drive egen nettbutikk som selvstendig næringsdrivende som full jobb?

Har søkt litt irundt nå men vanskelig og finne noen svar, har også sendt mail til nav men frykter det kan ta litt tid før jeg får svar fra dem.
Ingen som vet noe ang dette? [8|]

ORIGINAL: eongonzalez

ORIGINAL: *bølla*

Ok! Da blir det neste spørsmålet: regnes det å drive egen nettbutikk som selvstendig næringsdrivende som full jobb?

Har søkt litt irundt nå men vanskelig og finne noen svar, har også sendt mail til nav men frykter det kan ta litt tid før jeg får svar fra dem.
Ingen som vet noe ang dette? [8|]

Mail til NAV tror jeg er dødfødt. Det beste er å bestille time hos en rådgiver der. Da får dere svar på ale spørsmål med en gang. Men husk, de har ikke opplysningsplikt, så dere må seriøst spørre om alt for å få vite alt. De vil ikke gi mer info enn akkurat det dere spør om. Sykt, men sånn er det...

Back
Topp