Pappaperm?

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Noen fedre/partnere som har begynt i perm eller søkt på det nå?

Vi holder på og ser på søknaden, og det var overraskende mye styr [emoji848]

Pappaen har søkt og fått innvilget, og plutselig oppdaget jeg at jeg hadde mistet 3 uker med permisjon (ungen kom første dagen i permisjonen min).

Gikk forholdsvis smertefritt denne gangen, men sist fikk han først avslag fordi han søkte for tidlig, og siden et brev med "trusler" om at han måtte søke snart, ellers kunne han miste permdager. Eneste var at denne gangen måtte arbeidsgiver sende inn bekreftelse på at jeg skal begynne i jobb når far går ut i permisjon.

Noen fedre/partnere som har begynt i perm eller søkt på det nå?

Vi holder på og ser på søknaden, og det var overraskende mye styr [emoji848]
Har ikke søkt enda, men vi har jo vært gjennom det en gang før og da var det egentlig veldig greit. Hva er det dere synes er styr?

Har ikke søkt enda, men vi har jo vært gjennom det en gang før og da var det egentlig veldig greit. Hva er det dere synes er styr?
Vi trodde han kunne ta utsettelse på permisjon, men siden han ikke jobber 100% er ikke det lov, da må det bli gradert uttak.

Er også litt uklart hvordan det er med feriepenger utbetalt i permisjonen.

Vi trodde han kunne ta utsettelse på permisjon, men siden han ikke jobber 100% er ikke det lov, da må det bli gradert uttak.

Er også litt uklart hvordan det er med feriepenger utbetalt i permisjonen.
Skjønner. Har ikke hatt de problemstillingene så jeg kan ikke komme med noe vettig svar[emoji6]

Skjønner. Har ikke hatt de problemstillingene så jeg kan ikke komme med noe vettig svar[emoji6]
Chatta masse med nav i dag, og de kom med veldig greie svar, men akkurat hvordan det blir arbeidsplassen hans vil løse feriepenger vet jo ikke de.

Chatta masse med nav i dag, og de kom med veldig greie svar, men akkurat hvordan det blir arbeidsplassen hans vil løse feriepenger vet jo ikke de.

Han skal vel få feriepenger som normalt? Det er jo penger han har opptjent seg rett til året før, og skal vel ikke ha noe å si? Eller er jeg helt på bærtur?

Han skal vel få feriepenger som normalt? Det er jo penger han har opptjent seg rett til året før, og skal vel ikke ha noe å si? Eller er jeg helt på bærtur?
Jo du har rett, men denne arbeidsplassen betaler kun ut feriepenger i juni, ikke lønn. Så der blir potensielt dobbelt opp i juni med både perm penger og feriepenger. Noe som virker for godt til å være sant, så hvor kommer ulempen? [emoji848]

Jo du har rett, men denne arbeidsplassen betaler kun ut feriepenger i juni, ikke lønn. Så der blir potensielt dobbelt opp i juni med både perm penger og feriepenger. Noe som virker for godt til å være sant, så hvor kommer ulempen? [emoji848]

Vi får heller ikke lønn i juni, kun feriepenger, jobber i kommunen. Men jeg fikk jo foreldrepenger og feriepenger i juni sist perm, det var jo mine opparbeidede penger :p Fikk og feriepengene mine når jeg var sykemeldt og fikk sykepenger fra nav. Ringte de for å høre om dette var riktig og de sa at ja, det var det :p Så det var en god mnd [emoji23]

Når er det deres partnere skal ta ut pappaperm? [emoji4]
Vi har ikke tenkt så mye på det enda.. men må vel snart begynne [emoji15][emoji43]

Tror du gjør det vanskeligere enn det er. :) «Ulempen» er vel at han blir trukket i lønn for ferie hvis/når han tar ut ferie etter permisjonen.

Tror du gjør det vanskeligere enn det er. :) «Ulempen» er vel at han blir trukket i lønn for ferie hvis/når han tar ut ferie etter permisjonen.
Det er akkurat dette vi lurer på om blir å skje. Virker ikke riktig at man får dobbelt opp betalt og ikke en smell for det senere.

Når er det deres partnere skal ta ut pappaperm? [emoji4]
Vi har ikke tenkt så mye på det enda.. men må vel snart begynne [emoji15][emoji43]
Fra andre uka i mai.

Det er akkurat dette vi lurer på om blir å skje. Virker ikke riktig at man får dobbelt opp betalt og ikke en smell for det senere.
Dersom arbeidsgiver betaler feriepenger i juni så får han dobbelt i juni. Men - han kan også velge å dele opp pappapermen slik at han tar ut ferie i juni og ikke perm. Da får han foreldrepenger i mai, feriepenger i juni, foreldrepenger i juli. Må ikke ta ut ferien etter endt perm[emoji106]

Back
Topp