Pappaperm

Sistemann

Forelsket i forumet
hei.
Nå er det snart tid for at pappaen skal ta over stafettpinnen her hjemme. Han er lærer og permisjonen hans er i perioden når høstferien er. Nav sier at han har krav på denne uken i tillegg til de 10 ukene som er hans, men kommunen sier nei, at de VELGER at denne inngår i permisjonsperioden.
Flere med samme problem? Blir så forbanna jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...
 
Men er det ikkje det Nav seier som er gjeldande? Kva tid står det i papira frå nav at han skal tilbake i jobb? Kommunen kan vel ikkje trumfe dette?
 
Det er mulig å søke om utsettelse av pappaperm. Så da må det vell være mulig å "utsette" den uka? Skjønner ikke at kommunen i det hele tatt skal ha noen mening om dette. Er vell NAV som bestemmer :eek:
 
Om han får bekreftelse fra arbeidsgiver på at han er pålagt å ta ut avspasering i høstferieuka, så skal han kunne utsette det som går fra høstferien og utover? Dette er jo avspasering lærere har fordi de jobber lengre dager ellers i året.
 
Hvis lærernes høstferie regnes som avspasering, har nok arbeidsgiver (kommunen) rett i at han ikke kan ta ut denne avspaseringen til andre tider.
 
Hvis lærernes høstferie regnes som avspasering, har nok arbeidsgiver (kommunen) rett i at han ikke kan ta ut denne avspaseringen til andre tider.

Det var nok dette som ble gjeldende...sykt. Det er faktisk kommunen som bestemmer. Skjønner ikke problemet når de får refundert lønna fra nav uansett....
 
Han får bare betalt 10 uker fra nav uansett. Han må ta permisjon fram til denne uka, pause permisjonen 1 uke, og fortsette permisjonen etter den uka. Høstferieuka får han avspasering eller ferie eller hva det er lærere får i høstferien :) Sånn tenker jeg det må bli...?
 
Han får bare betalt 10 uker fra nav uansett. Han må ta permisjon fram til denne uka, pause permisjonen 1 uke, og fortsette permisjonen etter den uka. Høstferieuka får han avspasering eller ferie eller hva det er lærere får i høstferien :) Sånn tenker jeg det må bli...?

Er det ikke bare lovbestemt ferie man kan ta ut i foreldrepermisjon? Så tviler på at det funker
 
Back
Topp