Pappaperm

Balder13

Flørter med forumet
Vi er litt forvirra her i huset.
Når jeg søkte om permisjon så valgte jeg 80 prosent dekninggrad. Jeg forstår at dette gjelder også for pappaen. Han har 10 uker permisjon uansett om det er 80 eller 100, ikke sant?
Vil dette også bety at han også bare vil få 80% av lønnen sin i sin permisjonstid, selv om han ikke får lengre pappaperm?

Leste et sted at far har rett på full lønn, men stod også at han går innunder 80 prosent dekningsgrad..

Håper noen kan forklare det bedre enn nav!
 
Fedrekvoten er på 10 uker uansett. Og jeg har forstått det slik at det er felleskvoten som er berørt av 80 eller 100% dekningsgrad. At dersom dere hadde valgt at far skulle hatt noe av fellesperioden så ville han også fått 80% av lønnen!
 
Jeg har snakket med både nav og arbeidsgiver angående dette og velger man 80% dekning så får far 80% lønn de 10 ukene han er i permisjon.
Far kan ta mer enn 10 uker, men da må han bruke det av "din" permisjon. Hvis du skjønte hva jeg mente.
Dette har ihvertfall jeg fått beskjed om, er selv ute i permisjon nå.
 
Jeg hadde 80% dekningsgrad med storebror som ble 2 år på nyttårsaften. Far har 10 uker uansett om dere velger 100 eller 80% dekningsgrad. Han får også samme dekningsgrad som deg, så har du valgt 80%, så får han også det. Han får da 80% lønn og vi fikk beskjed om at det ikke kunne endres når permisjonen var startet.
 
Takk for alle svarene!

Jeg har nå snakket med nav og far får 80% lønn i sin permisjonstid.
 
Back
Topp