Permisjonen min går ut 27.11 og så har jeg 5 uker ferie før jeg starter på jobb igjen 2. januar neste år. Jeg og gubben sitter og vurderer hvordan han skal ta pappapermen sin for å få kabalen til å gå opp da mini ikke har rett på barnehageplass før august neste år. Vi har ikke råd dessverre til at jeg går hjemme i ulønnet permisjon (selv om jeg gjerne skulle gjort det). Jeg er sykepleier med turnus dag/aften vakter og vi tenkte at jeg tok permisjon i 50% av stillingen min (igjen går kun aftenvakter) og fikk dermed kontantstøtten. Bf tar da permen sin de dagene jeg er på jobb.
Nå skal vi få bygge hus og jeg leker litt med tanken på hvordan mulighetene er for at jeg går 80 eller 100 % aftenvakter og at bf tar permisjonen sin slik at han går halve dager på jobb til kl 12 også kommer hjem og avløser meg frem til august og barnehagestart.
Noen med erfaringer og innspill til grei løsning på hvordan klare oss i 8 måneder til vi får barnehageplass når begge må jobbe? Vi har ikke besteforeldre som kan passe han på dagene da de enten jobber selv eller er for syke (kols).
Nå skal vi få bygge hus og jeg leker litt med tanken på hvordan mulighetene er for at jeg går 80 eller 100 % aftenvakter og at bf tar permisjonen sin slik at han går halve dager på jobb til kl 12 også kommer hjem og avløser meg frem til august og barnehagestart.
Noen med erfaringer og innspill til grei løsning på hvordan klare oss i 8 måneder til vi får barnehageplass når begge må jobbe? Vi har ikke besteforeldre som kan passe han på dagene da de enten jobber selv eller er for syke (kols).