Pappaperm

Babyfabrikken A/S

Elsker forumet
Hei
Jobber selv fast 100% og gleder meg til å begynne i permisjon og få vårt lille nurk.Imidlertid er samboeren min bare "vikar" i et privat firma, men jobber 100 % og hver dag han og. Imidlertid er dette innen byggebransjen og han kan plutselig risikere en dag at det ikke er oppdrag og da kan han ikke gå på jobb. Det er nettopp pga disse usikkerhetsfaktorene at han ikke kan bli fast ansatt fordi sjefen har en fast ansatt fra før og det er et lite firma osv.

Er det noen som vet hvordan dette blir i forhold til permisjon for min samboer???Han har vel ikke samme rettigheter til permisjon når han har det ¨på denne måten?eller dvs han får vel ikke lønn hvis han velger å ta ut permisjon???

hmmm ikke sikker... men hvis han har jobbet seg opp nok så har han jo rett på perm med penger da, skulle man tro??? ring trygdekontoret ditt å hør du, d er somregel d letteste=) håper du finner ut, lykke til!!

Jeg og manne min jobber i vikarbyrå. Og der kan vi også plutselig stå uten jobb hvis ikke Kunden til vikarbyrået ikke trenger oss lenger. Men som jeg har forstått har vi begge to krav på permisjon.

prøv å gå på trygdeetaten.no å se..d står sikkert nåkka dær..

Dette er kipe greier, mannen min måtte si i fra seg sin pappa perm da lille jenta ble født, han var bare vikar og gikk på kontrakter fra 1 - 3 mnd. Dersom han hadde tat permisjonen ville han nok mista jobben, for bedriften måtte jo da finne en ny vikar. Prøvde da og få overført ukene hans til meg, men neida, reglene er så firkantet at de heller syntes at mannen min skulle miste jobben og havne på ledighetstrygd enn å betale meg for hans måned også....[:-]

Håper dere finner en løsning[:)]

Det er ikke noe regler for om en er fast ansatt eller ikke. Så lenge han har jobbet 6 mnd av de siste 10 mnd før han tar permisjon har han krav på permisjon, hvis ikke så går de 5 ukene som er forbeholdt far til deg om du søker om det...

ok takk for det...Skal for sikkerhets skyld høre med trygdekontoret og gi en tilbakemelding etterpå.

Back
Topp