Pappaperm og jobb bytte

CatieS

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som vet hvordan det er hvis mannen bytter jobb? Jeg tenker ift pappaperm.
Mannen min vurderer å bytte jobb, men har 12 uker pappaperm fom mai neste år som han selvsagt ikke vil miste. Hvordan er det hvis han bytter jobb i feks januar? Vil han fortsatt ha krav på pappapermen eller mister han den ved en eventuell jobbskifte?

Noen som tilfeldigvis vet om dette er negativt for en arbeidsplass? Er ikke sikkert han stiller like sterkt dersom arb plassen vet han skal ut i 12 uker pappaperm etter oppstart.. :s

Pappaperm i mai? :eek::eek:
Her er jeg ferdig i permisjon i JANUAR! Da må far ha sin. :(

Han har jo krav på det uansett. NAV som betaler.. Men arb.giver i den nye jobben kan være kjip og ikke ansette han pga av det..og skylde på noe annet.

Han har krav på de 12 ukene uansett. Og den nye arbeidsgiveren har ikke lov til å ikke gi han jobben på bakgrunn av at han skal ha 12 ukers permisjon;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar :)
Selv om de ikke har lov til det er det sikkert mange som gjør det allikevel.. Men greit å vite :) Og mai er jo heldigvis en stund unna i tilfelle han finner ny jobb (ift arbgiver så kan jo det være positivt). :)

Takk for svar :)
Selv om de ikke har lov til det er det sikkert mange som gjør det allikevel.. Men greit å vite :) Og mai er jo heldigvis en stund unna i tilfelle han finner ny jobb (ift arbgiver så kan jo det være positivt). :)
Han kan jo være "sleip" og ikke informere om det :p NAV må ha papirene 6 uker før bare :)

Back
Topp