Pappan vil, men mamman vil ikke

Vet dere er lei all snakk av denne svine greia.
Men håper noen kommer med noen tips, for vet ikke jeg om vi noen gang kommer til og bli enig!

E hu i risikogruppene?

Hvis hu e det hadde eg ikkje nølt om å gjort det.

Synes dere bør lese om birvirkningene av vaksinen, og bivirkningne man kan få av svineinfulensa. Kanskje en av dere ombestemmer dere da.

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

dere må bare snakke sammen.. finne ut om hun virkelig trenger den.. mtp risokogruppe osv.. men for å være helt ærlig så holder jeg med deg i å ikke vaksinere. jeg er i risikogruppen og har ikke tenkt å ta den, skal ikke vaksinere snuppa heller[:)] er alt for redd for senvirkninger[&:]

Ja, det er nettopp det jeg er redd for å da, vil jo ikke at hun skal få noen bivirnkinger som kan være alvolige. Å jeg er meget skeptisk og skal ikke vaksinere meg selv værtfall.
Syns det er vanskelig dette for å imot styret.

ORIGINAL: Niiiitah87

E hu i risikogruppene?

Nei, hun er ikke i noe risikogruppe.

det viktigste er å snakke sammen om det, finne info om vaksinen osv..

her ville ikke samboeren min at småen skal vaksineres, men han skiftet heldigvis fort mening da han fikk oppleve de ville tilstandene på intensiven, så hvor alvorlig syke mange blir av svineinfluensaen.. så er glad vi slipper å "krangle" om det[:)] Og han selv skal også vaksinere seg(han som ABSOLUTT IKKE skulle ta den vaksinen, ville heller daue enn å ta den[8D]) han har dårlige lunger.

snakker om det kanskje.
Blir dere ikke enige må dere jo nesten bare la være.

Snakk med helsesøster, lege osv. Ring opplysningstelefonen for svineinfluensa som du finner på www.pandemi.no Du må ihvertfall ikke høre på hvem som helst som ikke har noe grunnlag for det de sier.

Jeg skulle vaksinere min. Men nå har vi fått SI begge to. Skulle veldig gjerne sett at vi rakk å vaksinere ham og lot vaksinen få tid til å virke, istedet for dette.

ORIGINAL: Thothamon..

det viktigste er å snakke sammen om det, finne info om vaksinen osv..

her ville ikke samboeren min at småen skal vaksineres, men han skiftet heldigvis fort mening da han fikk oppleve de ville tilstandene på intensiven, så hvor alvorlig syke mange blir av svineinfluensaen.. så er glad vi slipper å "krangle" om det[:)] Og han selv skal også vaksinere seg(han som ABSOLUTT IKKE skulle ta den vaksinen, ville heller daue enn å ta den[8D]) han har dårlige lunger.

Greit når man blir enig da![:D] Hær så dikuterer vi for å imot, men kommer ingen vei![:)] Å jeg er ikke akkurat kjent for å føye meg heller, for er så utrulig sta![;)][:)] Men Må jo tenke på hva som er best for henne selvfølgelig. Men hva er riktig da? Vanskelig!

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

ORIGINAL: Niiiitah87

E hu i risikogruppene?

Nei, hun er ikke i noe risikogruppe.

Då hadde eg ikkje gjort det :)
Har vaksinert meg sjøl siden eg e i riskogruppa, men sønnen min komme ikkje te å ble vaksinert.

husk at det finnes bivrikninger av svineinfulensaen også, og sendkader derfra. Det er derfor viktig man tar avgjørelsen etter man har funnet ut om senskader\bivirkinger fra begge deler.

Ikke noen lett avgjørelse, men alle må ta den avgjørelsen de mener er riktig for dem selv!!!

ORIGINAL: vimsemams

Snakk med helsesøster, lege osv. Ring opplysningstelefonen for svineinfluensa som du finner på www.pandemi.no Du må ihvertfall ikke høre på hvem som helst som ikke har noe grunnlag for det de sier.

Jeg skulle vaksinere min. Men nå har vi fått SI begge to. Skulle veldig gjerne sett at vi rakk å vaksinere ham og lot vaksinen få tid til å virke, istedet for dette.

Hvordan går det med dere da?
Er dere veldig syke?
God bedring!

her var det samvittigheten som fikk bestemme, for det var vi enige om. Vi ville begge få dårligere samvittighet dersom hun skulle bli alvorlig syk av svineinfluensa, enn hvis hun får noen bivirkninger av vaksina.
But then again....vi har ikke tatt den enda, og vet kke når vi får tilbud neste gang. Har sagt nei fram til nå

Snakk med helsesøster eller lege og si hva dere tenker.. At dere trenger litt hjelp til å bestemme dere..

Erik har fått vaksine i dag. Var jeg deg ville jeg gitt jenta vaksine for å beskytte deg og den lille du har i magen,men jeg skjønner at det ikke er noe enkelt valg [:o]

Det er jo så vanskelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir gal!
Alle 6 på avdelinga hennes har tatt vaksinen, å alle barnehagetantene....
Så skal vi bare hive oss på da?[8|] Blir helt sprø i hodet av å tenke på dette[8|]
Vil jo ikke at hun skal bli syk, men vil ikke at hun skal bli syk av vaksinen heller...!!!!?
DET ER SÅ VANSKELIG!!!!!!!!!!!![&o]

ORIGINAL: FjerneErna

Erik har fått vaksine i dag. Var jeg deg ville jeg gitt jenta vaksine for å beskytte deg og den lille du har i magen,men jeg skjønner at det ikke er noe enkelt valg [:o]

Ja, så var det det også!
Jeg skal ikke ta den, for jeg er som sakt skeptik, for vil ikke "skade" babyen i magen heller.
Men kan jo selvfølgelig bli smitta av andre, men prøver å ta forhondsregler for å ikke bli det selvfølgelig.

ORIGINAL: Mamman til my!

dere må diskutere rolig og saklig. Sette dere ned og skrive pluss- og minusliste [;)] Det gjør vi når vi står helt fast.

Det var ikke domt du![:)]
Det skal vi gjøre!
Sambo kommer sikkert bare til og riste på hodet når han kommer hjem fra trening å ser ei for å imot liste liggende på boret! Hahaha...[:D]

Back
Topp