Pappaer på ammerommet

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Hva tenker dere om det?

Har selv opplevd to ganger at pappaer kommer inn på ammerommet..
Greit nok om han er alene med barnet og det trenger ny bleie eller varme flaska i microen. Men begge gangene har mammaen vært med og mammaen har stelt og ammet barnet.

Det ene ammerommet det handler om, er det plassert to sofaer mot hverandre, med ganske kort avstand. Jeg satt i den ene og ammet og mor og far til det andre barnet satt rett ovenfor meg.
Følte meg ikke helt komfortabel med det jeg... Var en grunn til at jeg valgte og gå på ammerommet for og amme og ikke bare fant en benk på senteret. Jeg ville helst slippe mannfolk som glaner.. For all del, de glaner sikkert ikke på ammerommet, men likte det ikke helt..
Kanskje bare jeg som reagerer på det, så må høre hva dere synes:-)

Synes det er unødvendig at begge foreldrene er med når det er ammerom som kan brukes av flere samtidig. Det er jo laget ammerom pga vi skal kunne skjermes oss litt tenker jeg...

Jeg syns faktisk kvinner er verre enn menn med glaningen. Så jeg har null problem med at pappa er med på ammerom. Uansett om mamma er med eller de er alene

Jeg syns faktisk kvinner er verre enn menn med glaningen. Så jeg har null problem med at pappa er med på ammerom. Uansett om mamma er med eller de er alene
Som jeg skulle sagt det selv ;)

Jeg synes ikke det er greit. Har aldri brukt ett ammerom og slikt før, men likevel. Hadde jeg vært på et sted som hadde et slikt rom, så hadde jeg ønsket at kun de som skulle amme hadde vært der. Pappene kan finne på noe annet den lille tiden altså! Man drar jo inn dit for å skjermes!

Jeg "gjemmer" meg for andres skyld, ikke min egen.. så for meg kan ti menn komme inn, så lenge de forstår at det "mitt" sted, jeg kommer ikke til å ta hensyn der..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg er både litt for og imot, egentlig. Var i dyreparken i Kr,sand og der har de et knallflott ammehus med gratis barnemat, ammeputer for mødrene og alt som trengs, dog litt trangt. Synes det var litt ubehagelig da en helt ukjent mann satt seg vedsiden av meg mens jeg ammet for å se på sin kone amme deres barn. Kunne han ikke ha satt seg et annet sted liksom? Eller må han se på når man er ute blant folk inne på et ammerom. Ser han det ikke nok hjemme??

- På en annen side er det jo litt søtt, synes jeg. At de vil bli med på alt^^ De er jo kjempe fascinerte over det lille vesenet som mor ammer, så skjønner jo at de vil glane! :) Vil ikke sette en stoppe for det heller, liksom. Det er jo bare flott :)

Men som sagt, de kan jo gjøre det, som regel, når som helst ellers.. De må jo ikke bli med inn på ammerommet hvor de vet det mest sannsynlig sitter flere damer som kanskje ikke synes det er så greit at andre ser boobsa..

Helt greit viss de er alene e med barnet og må gi mat eller bytte bleie, da er de jo opptatt med sitt, men kunne helt klart holdt seg unna om mor er med....

Jeg har ikke opplevd noen andre mammaer som glaner på ammerom.. De holder på med sitt og jeg med mitt.. Mannfolka derimot glaner.. Og det er ubehagelig når jeg velger og trekke meg unna for og unngå det.

At de vil være med på alt som har med babyen og gjøre er fint det altså:-) Men amminga kan de se på andre steder enn ammerom.

Jeg synes ikke det er greit. Har aldri brukt ett ammerom og slikt før, men likevel. Hadde jeg vært på et sted som hadde et slikt rom, så hadde jeg ønsket at kun de som skulle amme hadde vært der. Pappene kan finne på noe annet den lille tiden altså! Man drar jo inn dit for å skjermes!
Helt enig!:-) de klarer fint og finne på noe annet den lille tiden.. Masse butikker og glane i i steden for.

Jeg har ikke opplevd noen andre mammaer som glaner på ammerom.. De holder på med sitt og jeg med mitt.. Mannfolka derimot glaner.. Og det er ubehagelig når jeg velger og trekke meg unna for og unngå det.

At de vil være med på alt som har med babyen og gjøre er fint det altså:-) Men amminga kan de se på andre steder enn ammerom.
På ammerommet jeg bruker ofte, er det MYE glaning fra damene!

Syns egentlig det er verre når de eldre barna til de som går inn på ammerommet, stiller seg ovenfor eller ved siden av meg og begynner å glane! UTEN reaksjon fra mor eller far! DET takler jeg ikke.

På ammerommet jeg bruker ofte, er det MYE glaning fra damene!

Syns egentlig det er verre når de eldre barna til de som går inn på ammerommet, stiller seg ovenfor eller ved siden av meg og begynner å glane! UTEN reaksjon fra mor eller far! DET takler jeg ikke.

Det synes jeg er så rart.. Jeg hadde klart bedt barnet mitt om å sette seg et annet sted eller be dem lese et blad eller noe i mens.. Jeg mener, er det ikke normal oppdragelse da??? Og be dem slutte å stirre, liksom?

Det synes jeg er så rart.. Jeg hadde klart bedt barnet mitt om å sette seg et annet sted eller be dem lese et blad eller noe i mens.. Jeg mener, er det ikke normal oppdragelse da??? Og be dem slutte å stirre, liksom?
Det er ufordragelig! Skjønner ikke at det går ann å la barna holde på sånn. Det er tilogmed en touchscreen der med spill innpå som de kan holde på med.

Jeg hadde nok følt meg ukomfortabel om en mann satt rett overfor meg på ammerommet ja, men jeg syns i utgangspunktet ikke noe om å amme hvor som helst så jeg benytter jo ammerommet nettopp for å gå litt unna alle andre. Men forstår om en mann må innom for å bytte bleie på barnet sitt om mor ikke er med... Det er noe annet tenker jeg...

Jeg ser ikke problemet.
Vi, altså mannen og jeg, ble bedt om å forlate ammerommet på det ene senteret da vi skulle skifte på og mate Theo. Hvorfor? Fordi jeg ikke ammet, men ga flaske...

Vi ble og gjorde oss ferdig, mannen skiftet på Theo og jeg laget flasken...da Theo skulle ha flasken sin, var damen som satt det ferdig og skulle til å gå...så vi ble sittende der begge to mens Theo fikk flasken sin. Han er avhengig av ro når han spiser på samme måte som barn som får pupp...

•Autocorrect ftw•

Jeg ser ikke problemet.
Vi, altså mannen og jeg, ble bedt om å forlate ammerommet på det ene senteret da vi skulle skifte på og mate Theo. Hvorfor? Fordi jeg ikke ammet, men ga flaske...

Vi ble og gjorde oss ferdig, mannen skiftet på Theo og jeg laget flasken...da Theo skulle ha flasken sin, var damen som satt det ferdig og skulle til å gå...så vi ble sittende der begge to mens Theo fikk flasken sin. Han er avhengig av ro når han spiser på samme måte som barn som får pupp...

•Autocorrect ftw•
Forlate rommet?? Det er det frekkeste!

Back
Topp