Pappaer..... *himle

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP

Pappaer har en tendens til å bli mer kos enn "disiplin" gitt....
Min er i tillegg en skikkelig svime.

I natt under amming 05 våknet største.. jeg dytter til gubben og sier "Tiril". Han lunter inn til henne.. og tilbake kommer han søren med ho på armen. Jeg bare snerret "tilbake i seng, klokka er 5". Ho hyler og han diskuterer med ho.. :-P .. hører sånt som.. " bla bla.. ligge.... er det greit?". Har sagt det senest i går... man kan da ikke spørre en 2åring om det er greit? Selvfølgelig er det meste ikke greit. *himle litt til*. Lot han holde på litt... Lot guttungen henge på puppen... gikk inn.. knipsa og pekte UT.. hehe... (jeg prater minst mulig rundt barna på natterstid... tipper de våkner mer av pratinga jeg asså.. noe gubbelille ikke forstår.. ;) ). Legger Tiril ned... sier.. "nå er det nattan"... det blir tyst... jeg går tilbake.. fortsatt stille.. jeg sovner og sover 07 for mer amming og så til halv ni.... 

Da våkner gubben og har forsovet seg til jobb.. hehe

Men hvorfor er det så vanskelig for pappaer å bare være litt "hard" ... Han har skikkelige problemer.. han holder seg aldri til det jeg/vi har blitt enige om... Jeg prøver å være konsekvent.. og det fungerer jo tydeligvis.. ho trenger søvna si. Mens gubben finner på nye metoder hele tiden og er snillest mulig. Kunne tenke meg mini hadde vært herlig å ha her hjemme i dag om hun stod opp 05 gitt... 

Men takk og lov at hun hører på noen av oss når det gjelder våkning om nattan.... 

Mannen min er flinkere med disiplin enn meg, så det gjelder nok ikke alle pappaer 

samme her.  bare at her funker det ikke å være streng klokken 5.    da blir det HYL til det virkeliog er morgen.  så er det morgen så er det det..  =(

¤Sunshine¤ skrev:
samme her.  bare at her funker det ikke å være streng klokken 5.    da blir det HYL til det virkeliog er morgen.  så er det morgen så er det det..  =(

Mini er nesten like sta som meg.. hehe.. bare nesten. Så jeg tar ho ikke opp før et visst klokkeslett jeg da... halv sju/sju er absolutt tidligste.. om ho ikke har tissa seg ut eller lign da. Selvfølgelig. Så da får ho hyle... og om ho hyler sånn er jeg i nærheten altså.. Men opp av senga kommer ho ikke. Så normalt har hun sovnet innen en time... :-P... Kjedelig for trøtte meg.. men jeg vant iallefall. Ho er jo bare 2år så trenger all den søvna ho kan få. 

Og vurderinga mi i dag var tydeligvis helt korrekt... når hun sovner på 5min klokka 05 og så sover helt til halv ni. 

Hehe. Pappan er nå litt søt å da, selv om han er ei svime ;)

Er spent på hvordan det blir her. Så langt er vi like strenge tror jeg, selv om jeg kanskje er bittelitt strengere. For han gir opp fortere og gir henne en kjeks om helvete bryter løs ;)

AnaBanana skrev:
Mannen min er flinkere med disiplin enn meg, så det gjelder nok ikke alle pappaer 

Signerer denne! hehe:)

Det kunne pappaen her funnet på og, altså å komme inn med henne. Men det er ikke for å være snill, det er fordi han ikke sjekker klokka. Så mer enn en gang har han kommet bærende inn på henne fordi han tror klokka er 6-halv 7, mens den ikke er mer enn 4-5. Da må de snu og gå tilbake, og kampen blir hardere enn den hadde trengt og vært.

Men i dag var det jeg som var "snill" (lat). Hun våkna halv 6 og jeg orka ikke ta kampen, så lot henne komme inn til oss og slappe av der. Men det må jeg slutte med! Ellers blir det spennende når lillebror kommer.

Den fella har vi gått i for leeenge siden, så det skal bli spennende om noen uker... 
Vi har kjempet kampen med at han skal sove hele natta i si seng 100 ganger, og en seier varer i nøyaktig 1 uke før han blir syk, eller noe annet skjer så vi er tilbake til start... (Det er forresten pappaen som tar kampene her i huset. Jeg klarer ikke å høre på gråtingen på samme måte)

Hehe, sånn kan mannen min være på natten når det gjelder 2 åringen også! Så kommer han med den at han ikke kan "ta kampen", da jeg er mye flinkere enn han :P

Skrulla86 skrev:

AnaBanana skrev:

Signerer denne! hehe:)

Hadde aldri trudd på forhånd at det skulle bli sånn, men må nok signere denne eg og :o)

AnaBanana skrev:

Sånn er det her også

hehe her er nok pappen litt flinkere enn meg til å være "streng" eller sta på dagtid, da gir jeg lettere etter, men på kvelden/natta når det gjelder legging og soving er han håpløs hihi
sender jeg han kan jeg plutselig høre tulling, tøysing og latter på babycallen hehe
jeg prøver å si at da våkner han jo bare mer om du holder på sånn, men det hjelper ikke:)

ElisabethR skrev:
Her er det omvendt... ;)

Haha, her og! Jeg tar meg selv innimellom å tenke at jeg har lyst å gå å vekke henne bare fordi jeg vil kose litt ekstra. Da blir mannen sånn passe grim. Hehe

He he, akkurat samma her! Og vi har 2 jenter. Synes jeg ser han når de er i tenårene, de spørr mamma om penger "nei", pappa " jaja, ikke si noe til mamma, da"

AnaBanana skrev:

slik er det her også
gubben er mye mer streng og ungene drar aldri strikken så langt med ham som de gjør med meg

Back
Topp