Pappaene

Kristin86

Glad i forumet
Hva gjør pappaene hjemme i huset og hva er hans jobb med barna?
Bare litt nysgjerrig her jeg...
Her er liksom både hus og barn min jobb! [:(]

Vi deler på det meste, bortsett fra klesvasken. Den er det som regel jeg som tar. På dagtid har jeg ham jo alene, og derfor trår pappan ekstra til i helgene. Som regel er det også han som legger ham på kvelden.
Er veldig godt o ha en mann som stiller opp. Og det skulle da egentlig bare mangle.

Jeg vasker klær og lager mat.

Han gjør det tunge arbeidet med oppussing og hagearbeid, holder på å legge brostein nå.

Begge legger og tar opp barna, mater dem, skifter bleier, rydder og vasker huset, skifter sengetøy og leker med de små.

her i huse e det likestilling.. hihi eller det vil si.. æ vask som regel kleia, lag mat, pass unge, lag mat, vask hus osv.. å han ligg på sofaen etter jobb!!

NEIDA tulla!!! han e kjempeflink!! Han lag mat, støvsug, e ryddi og flink å rydd etter meg.. (før æ e jo itje SÅ ryddi av mæ) da æ HAT husarbei, matlaging osv... !!!!så han e flink!!!
skorte litt meir på mæ egentli[:'(][&:][X(] HAT alt som MÅ gjøres i huse... kuinn godt ha tenkt mæ t KUNN å hatt ansvar før ungen.. at mat, kleia, husarbei og sånn ordna sæ sjøl når æ klappa.. hehe...

Her deler vi det meste. Men mye av det innvendige husarbeidet faller ofte på meg. Men det er fordi jeg er mest hjemme og er livredd snømåking, gressklipping og rydd og vask av bilen. Ungene tar vi etter som det passer. Ingen rutiner, men alt i alt så deler vi vel likt.

Gubben vasker alltid badet og vasker mye av klærne[:)]

Her hos oss er det jeg som vasker klær og rydder, mens han lager mat[;)]
Jeg vasker somregel alltid badet, men han hjelper til med støvsuging.
Akkurat nå er han oppi tomta og driver på å bygge hus så da er det jeg som gjør mest hjemme.
Han gjør mest ute, jeg gjør mest inne..men jeg får hjelp hvis jeg spør![:)]

Kan ikke klage... jeg tar nok Sander litt mer enn ham, men ellers deler vi på alt[:D]

Her deler vi mer og mer på å ta oss av Siena.. Tror han synes det er lettere nå som hun nesten ikke pupper mer[:D][:D] Jeg synes hvertfall han er kjempeflink![:D][:D]
Husarbeid deler vi ganske greit mellom oss, jeg tørker støv og vasker gulv, han vasker badet og støvsuger.. Somregel lager jeg mat, men da rydder han opp.. Han bærer i 99% av tilfellene ut søpla og det er nesten alltid han som rydder kjøkkenet..
Etter en fadese med ¨klesvasken, får nå han ikke vaske flere klær, så det tar jeg meg av..

Også må jeg jo nevne at hadde det ikke vært for han så hadde vel alle plantene mine dødd[&:]

Alt i alt så skjønner jeg nå som jeg har skrevet det ned at jeg er heldig som har han!

Jeg gjør alt.....og han gjør vel stort sett så lite som mulig[:@] 

her i huset står æ før klesvask,gulvvask tørking av støvv og litt rydding.han rydde på kjøkkene,ellers der det trengs.Han e veldig flink de mnd han e heime så står han storsett opp med henrik hver dag.
Har en tendens t å gå i husmorstreik når han kjæm heim fra sjøen,men skal prøve å skjerpe mæ[:D]

Han gjør alt jeg gjør egentlig, bare i mindre grad siden han er på  jobb på dagene.
Ikke alltid han ser det som må gjøres i huset eller husker at idag skal småttisene bades, men han hjelper til så godt han kan!!

Han her gjør enkli litt lite i huse å ska bli arti å sjå når han MÅ ta i ett tak når æ bynne på skole å sånn.. Kan bli litt sutring vil æ tru ja! Spurt om han kunn vask bade for 5 mnd sia å ha itj æ smugvaska d på mellomtia så ha d enda ikke vært vaska!![:@][:@] Litja tar vi litt sånn som d passe, men æ e for at han tar kveillsstelle da æ har resten av dan da.. Legging byttes på, men ikke nå fast.. Så han har enkli te oppgave å ta ut søpla, klipp gress, snømåking å sånn handy-ting mens æ har ALT inn - vaske, støvsuge (han gjør d om æ mase nok), lage mat, lægg sammen å inn klean å har Othelie heile dan + d kveillan han har møta eller jobbe seint.. Blir klar mang gang å ka gjør æ for å få ut sinne.. JODA VASKE!![:D][:D][:D]

Back
Topp