Pappa

Klar?

Betatt av forumet
Hvordan er samspillet mellom dere og barnefaren. Her er vi gift og bor sammen, og det er stort sett jeg som gjør alt med babyen. Om han skal gjøre noe må jeg spørre, kan du ta ham opp, kan du skifte bleie. Merker jeg begynner å bli veldig lei og skuffet over at han ikke tar mer ansvar av seg selv... Er det slik hos dere også, at dere må styre hele showet? :)

Her har ikke barnefar stilt opp noenting verken med tid eller penger, så nå bærer det til retten.

Her er det litt både og. Det er jeg som gjør alt i huset. Han ser ikke rot eller om noe skulle vært vasket. Det er litt sånn med babyen og. Jeg tror rett og slett ikke alltid han tenker på hva som skal gjøres... Eller vet helt hvordan han skal gjøre det om baby griner el. Men en ting skal han i alle fall ha jeg får alltid sove lenge i helgene!
Kanskje ting faller litt mer på plass etterhvert? Det er jo tross alt vi som kanskje kjenner babyen best ettersom vi er med dem hele dagen. Og så vet han at han ikke har pupp til å hjelpe seg med;)

Så fort han er ferdig på jobb for dagen, er det daddytime for alle pengene. Han gjør alt med lillegutt frem til han skal legge seg, unntatt å puppe. Grøt derimot, det er pappas oppgave. I helgene får vi sove lenge en dag hver, og det er godt for alle tre. Helt fra starten av har pappaen vært med på alt, og det bidrar til at han fortsetter å delta. Jeg sier heller ikke noe om måten han gjør ting på,selv om jeg ikke ville gjort det slik selv. Det er ikke moro å bli kritisert. Jeg prøver heller å feks si at :Det er min erfaring at han spiser mer grøt hvis du dypper hele skjeen i fruktpure også. Pappaen har sagt at det er lettere å involvere seg når han får gjøre det på sin måte, og at han også kan spørre meg om helt enkle ting uten å bli sett på som en idiot.

Her deler vi på alt, men i hverdagen tar jeg mest husarbeid siden jeg er hjemme. Her tar pappa'n tilogmed baby om natta, selvom han jobber 10-15 timer om dagen. I helgene får jeg stortsett sove lenge, mens de står opp sammen. Det hender jeg må minne han på ting, som at den og den dagen skal hu bades, klippe negler osv (de tingene som ikke skjer hver dag). Alt i alt er han superflink.

Er veldig fornøyd med papsen/sambo. Vi bytter på å ta bleiene, han er ivrig på å ta kveldstellet, og vi deler på oppgavene når vesla skal bades. Ho får nattasang i form av piano, inkludert en egenkomponert sang :) Papsen vil gjerne være med å mate, men det er ikke alltid det er godkjent av vesla..
Det har alltid vært han som har laget middag her i huset, også bretter han klesvask når det trengs. Ellers er det stort sett jeg som rydder og ordner, jeg ser vel lettere når ting må gjøres ;) Men ja, jeg er litt hønemor og har "retta" litt på han, men har gjort det med beste mening! En ting han kan bli bedre på: aktivisering. Vil helst bare ha ho i armkroken og kose foran TV'n ;)

Papsen/mannen min er en av de gode som deler jobben hjemme, men babyen har han ikke så god peiling på. Altså underholder henne gjerne i tider så jeg kan gjøre litt. Vi deler og jeg er fornøyd med han.

Han er hjemme med snuppa annenhver dag, så vi gjør omtrent like mye utenom at jeg tar evt nattamminger ;)

Her har vi 50/50 (med unntak av mating og bleier). Siden vi har en storebror også, så blir det ikke mange minuttene til hver fra pappa på hverdager. Han er hjemme kl 17, og ungene er i seng kl 19. Mellom der er middag og kveldsstell, men de minuttene vi har alle fire sammen prøver vi å fordele etter beste evne :) Snakk med bf om det, og spør han om hvorfor det er slik? Kan jo hende du får noe ut av han? Håper du får han til å være med på å "dra lasset". Viktig for mini at begge er delaktige hvis begge er der fysisk :)

Her deler vi på alt unntatt ammingen:p
Han er en super pappa som bidrar med alt:) til og med bleieskift på natten( selv om jeg sier jeg kan ta det)

Sophia 14.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Her gjør vi alt 50/50 unntatt amming. Pappaen er hjemme kl15 hver dag.. deilig.. og han tar alltid legging ;)

Back
Topp