pappa perm???

Vi gleder oss

Betatt av forumet
Noen som kan hjelpe meg oss med et spørsmål?
Når det gjelder pappaperm har han i utgangspunktet krav på 10 uker nå ettersom jeg har skjønt.
Men når far er på attføring/omskolering, og derfor ikke har hatt inntektsgivende arbeid 1 år før fødsel, gjelder det da???
Da vil han jo ikke få penger når han går hjemme i 10 uker???

Noen som vet noe om dette???HJELP!

hvis jeg husker riktig, så får han ikke. men er absolutt ikke sikker, da det ikke er inntektsgivende arbeid. ring til nav og hør[&:]

jeg bare tenker litt høyt....

hvem skulle han få penger og hvem skal bestemme hvor mye penger han skal ha i de 10 ukene.... nei, desverre så tror jeg ikke han får....

ORIGINAL: *Mina min*

Han får vel utbetalt det som han har nå under omskoleringen i permen også vel??

Men dere Må jo ikke ta ut de 10 ukene første året, er ikke det sånn at man kan bruke de i løpet av de neste årene. Usikker på hvor mange år man har. Eller så kan man jo spre ukene utover i din perm,, så merker man det ikke så veldig økonomisk om det skulle være et problem. Event at du tar ferie når han har perm[:D]

ja, men tror ikke det er inntektsgivende arbeid og at det da ikke blir regnet som opptjent penger, derfor jeg tenkte slik jeg gjorde....

er det ikke sånn at man må ha tatt ut all permisjon innen barnet er fyllt 3 år eller noe???? men er usikker på om man må ha opptjent rettighet i det permisjonen er begynt eller om man kan gjøre det underveis og så ta permisjon. (for far altså)

Jeg vet ikke om samme regler gjelder inn, men med forrigemann var samboer heltidsstudent uten inntektsgivende arbeid. Det førte til at jeg fikk overført hans uker til meg.

Takker for svar!!!:)
Lurer på om jeg får hans uker når han ikke har krav på penger???
Men får høre med nav...

Back
Topp