Om man skal ha ferie inni permisjonen er det ikke mulig (mtp å flytte permisjonen for nav). Da er grensa 4 uker tror jeg. Men siden jeg tar det etter permisjonen har jeg fått klarsignal fra HR på at jeg kan flytte over samtlige 5 uker. Uansett er de pålagt i arbeidsmiljøloven å la deg ta med all ferie du ikke får avviklet i år pga permisjon. Så i praksis vil jo det si 5 uker om du ikke tar noe i år. Den loven ble endret for rundt 2 år siden, så mange har ikke fått det med seg
Jeg får lønn direkte fra arbeidsgiver i permisjonstida også (også innhenter de fra nav), så i praksis får jeg da full lønn hver måned fram til hun begynner i barnehage. Veldig fornøyd med det. Sist måtte jeg ta 8 mnd ulønna perm, så nå var alt planlagt i minste detalj
Åja visste ikke det var egne regler mtp å flytte feeie uker over til neste år når det gjelder permisjon[emoji85] Tenkte kanskje de kunne pålegge det å ta de ferieukene før permisjonen feks, men for min del gjør det ikke noe å ta noen av ukene i år og resten neste år[emoji1] Kan maks ta 20+1 dager ferie under permisjonen ja[emoji1] Jeg får også lønn rett fra arbeidsgiver[emoji1][emoji1419]