Pappa og baby

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Hvor mye er pappaen sammen med barnet? Er dere ofte ute og lar pappaen være hjemme sammen med mini?

Jeg ammer så hun er med meg over alt :)
Han kunne jo ha tatt henne med seg på trilletur rett etter amming som han gjorde med storesøster. Men det har ikke hendt enda. Har bare våre med meg til byen, og trilla henne utenfor i frisk luft i mens jeg har våre inne og handlet bånn gass :)

Her er pappaen mest med babyen. Han trenger ikke jobbe mer enn 5 dager pr mnd, så stort sett er vi hjemme sammen. Vi har flere barn og jeg fullpumper så det naturlige er da at far tar babyen mest. Han tar også alt om natten( en mating) mens jeg er er oppe 2 ganger pr natt og pumper. Han vasker og steriliserer også alt av pumpeutstyr og flasker. Jeg er ikke så mye ute, da jeg har et tidsvindu på ca 2.5 til 3 timer mellom hver pumping som varer i 30 min.... er MARATON og full galopperende her de dagene faren er på jobb....

Pappaen er mest bare sammen med henne sammen med meg egentlig. Tar begge ungene når han kommer fra jobb mens jeg lager ferdig middagen. Står opp med storebror og henter av og til baby i helgene så jeg kan sove litt ekstra, men så krever jeg aldri at han skal stå opp på nettene. Han er flink å bære på henne på kveldene hvis hun er urolig. Men jeg går ikke ut. Kan ta en tur på butikken mens han har henne, drar jeg på shopping har jeg henne med. Å på fest vil jeg ikke, det frister meg ikke en plass ennå. Er litt inni denne babybobla, å koser meg med det <3 han er veldig flink å hjelpe til med ungene, men jeg er veldig på autopilot å tar henne når det er noe, derfor har han gått inn i full manuell modus å må bes om alt som har med henne å gjøre. Nå er han ikke så vanskelig å be, så det går greit, selv om det kan være litt irritereden å alltid be han ta henne hvis jeg er opptatt med noe annet :p

Her er pappaen mest med babyen. Han trenger ikke jobbe mer enn 5 dager pr mnd, så stort sett er vi hjemme sammen. Vi har flere barn og jeg fullpumper så det naturlige er da at far tar babyen mest. Han tar også alt om natten( en mating) mens jeg er er oppe 2 ganger pr natt og pumper. Han vasker og steriliserer også alt av pumpeutstyr og flasker. Jeg er ikke så mye ute, da jeg har et tidsvindu på ca 2.5 til 3 timer mellom hver pumping som varer i 30 min.... er MARATON og full galopperende her de dagene faren er på jobb....

Wow! Supermamma!

Grunnen til at jeg spør er nemlig at min mor maser så fælt om at jeg må gå ut og la lille og pappa være hjemme alene. (For at hun ikke skal bli mammadalt kanskje?)
Jeg kan godt dra i butikken uten henne, men jeg har ikke behov for å være ute på ting i timesvis, og er ikke helt klar enda for å være så mye uten henne... hvorfor er det så galt at jeg elsker hvert sekund hjemme med lille?
Pappaen bidrar mye når han har hjemme, selv om jeg også er der!

Grunnen til at jeg spør er nemlig at min mor maser så fælt om at jeg må gå ut og la lille og pappa være hjemme alene. (For at hun ikke skal bli mammadalt kanskje?)
Jeg kan godt dra i butikken uten henne, men jeg har ikke behov for å være ute på ting i timesvis, og er ikke helt klar enda for å være så mye uten henne... hvorfor er det så galt at jeg elsker hvert sekund hjemme med lille?

Hvorfor må folk på død og liv komme med råd? Kan man ikke få finne ut av ting selv?
Ungen blir ikke mammadalt bare fordi den er mye med mammaen sin. Det er jo helt naturlig og babyen er jo nesten helt fersk.
Og om så babyen trives best hos mamma så er det også helt naturlig da mamma er alt! Vær så mye med babyen din som DU vil og nyt det ! Dagen man sender lille i BHG eller til dagmamma ( om man ikke er hjemmeværende ) kommer alt for fort uansett.

Jeg går ut og gjør det jeg trenger. Er far hjemme får hun være med han. Fullammer men har pumpet og har i fryseren. Skal på glattkjøring 21/12 og må være borte 7 timer, gruer meg! Har ikke lyst! Men trenger lappen!

Jeg nyter at tredjemann er mammadalt, hun elsker å henge på armen min og det får hun lov til. Dette er siste baby, og jeg vil ha mest mulig ut av denne tiden. For plutselig er hverdagen travel igjen. Lillemor legger seg 17.30, så det er ikke mye min mann ser henne i uken. Men i helgen står han opp med henne om morgenen, steller henne og gir mat innimellom. Jeg har hvertfall lært meg å la alle andres kommentarer gå inn det ene øret og ut det andre. Feks alle som vil at jeg skal ha med baby på klubb osv, de sier jeg bare kan legge henne der. Hvorfor i alle dager skal jeg det, når hun elsker å få legge seg og sover som en sten i sin egen seng?

Pappaen var hjemme i seks uker etter fødsel - var mye sammen med mini da.

Nå er han sammen med henne så fort han kommer hjem fra jobb/trening.

Jeg fullammer, så er ikke borte i mer enn maks 1,5t. Ammer før jeg går og må alltid amme når jeg kommer hjem. Blir sulten av å være med far:p

For oss er det viktig at de to får vært sammen så mye som mulig slik at hun ikke foretrekker å være med meg fremfor han. Har nemlig begynt å se tendenser til det nå.

Vi koser oss SAMMEN alle tre og jeg har virkelig ikke lyst å være mer borte fra lille enn nødvendig! Men her som ellers, må jo alle blande seg!
Prøver å overse dem, men ikke alltid like enkelt...

Hvorfor skal alle ha sånn mening om alt mulig? Kan ikke mammer nyte babytiden på den måten de vil? Jeg stemmer for at du får gjøre dette på din måte! Jeg hørte litt for mye på alle disse meningene da første var født, og angrer. Denne gangen har jeg vært borte fra bebisen en gang for å dra på trening med stor-jenta mi , mens pappen hadde henne alene. Nå holder han på med bebisen litt over halvparten av kveldene i uka, mens jeg tar legginga av storesøster uten innblanding av lille. (Resten av kveldene får lillesøster bli med)

Hvorfor skal alle ha sånn mening om alt mulig? Kan ikke mammer nyte babytiden på den måten de vil? Jeg stemmer for at du får gjøre dette på din måte! Jeg hørte litt for mye på alle disse meningene da første var født, og angrer. Denne gangen har jeg vært borte fra bebisen en gang for å dra på trening med stor-jenta mi , mens pappen hadde henne alene. Nå holder han på med bebisen litt over halvparten av kveldene i uka, mens jeg tar legginga av storesøster uten innblanding av lille. (Resten av kveldene får lillesøster bli med)

Jeg skulle ønske det var mer innafor å være 100% med babyen!
Føler det gamle enda henger igjen hos mange, spesielt eldre: nei til samsoving, nei til bæring/byssing, nei til kos hele dagen.... føler nesten man må begrense kjærligheten :( blir så lei meg...

Føler det gamle enda henger igjen hos mange, spesielt eldre: nei til samsoving, nei til bæring/byssing, nei til kos hele dagen.... føler nesten man må begrense kjærligheten :( blir så lei meg...

ALDRI begrens kjærligheten!! Jeg er alene med lille, så hun får overdose av kjærlighet daglig:D

Ja!!! Nå har de jo bevist at babyer ikke blir bortskjemt, så da kan vi bare kjøre på som vi vil![emoji16] Så er det bare å stå på sitt når vi skal til svigers i jula;)

Her begrenses ingenting, og det samsoves, far inkludert, og vi pøser på med kjærlighet! Jeg tenker det er viktig at far slipper til, det har vertfall vært stor suksess her. Han og baby storkoser seg og det ser allerede ut til at hun kan komme til å bli en real pappadalt:P Jeg kan velge å se på det som negativt, men hvorfor skal jeg ikke unne pappa'n det... Vi er to om å få barn! Men det betyr jo ikke at de nødvendigvis må være alene. Jeg er sjelden borte, men synes det er veldig godt å vite at han har stålkontroll dersom jeg må bort noen timer. Men det som er aller koseligst er når vi er sammen alle tre! Gjør som du føler for, jeg jobber med barn og kan skrive under på at det er mange barn som får så alt for lite kjærlighet! Som svigermor sier, sånne små SKAL skjemmes bort!

Her legger lillegutt seg kl 19-20 om kvelden så far får sett han 2-3 timer etter jobb hver dag. Lille lyser opp og gliser stort når han kommer hjem. Jeg drar på trening eller ut og møter venner et par ganger i uken så de får litt far-sønn alenetid. I helgen er vi sammen omtrent hele tiden alle 3. Noen få ganger har jeg vært borte over en eller to matinger og da gir far mm på flaske. Fungerer helt topp!

Her begrenses ingenting, og det samsoves, far inkludert, og vi pøser på med kjærlighet! Jeg tenker det er viktig at far slipper til, det har vertfall vært stor suksess her. Han og baby storkoser seg og det ser allerede ut til at hun kan komme til å bli en real pappadalt:P Jeg kan velge å se på det som negativt, men hvorfor skal jeg ikke unne pappa'n det... Vi er to om å få barn! Men det betyr jo ikke at de nødvendigvis må være alene. Jeg er sjelden borte, men synes det er veldig godt å vite at han har stålkontroll dersom jeg må bort noen timer. Men det som er aller koseligst er når vi er sammen alle tre! Gjør som du føler for, jeg jobber med barn og kan skrive under på at det er mange barn som får så alt for lite kjærlighet! Som svigermor sier, sånne små SKAL skjemmes bort!

Så deilig at du kjenner at han har stålkontroll![emoji16]

Slapp av og kos deg[emoji173] jeg er ikke klar for å dra fra lille... ja har en gutt som er mamma dalt med ikke så det er ett problem. Mamma dalt nå pappadalt senere tipper jeg[emoji4][emoji23][emoji5][emoji3]

Back
Topp