PAPPA`n ....

zimba

Forelsket i forumet
I hvilken grad er pappa`n til de små innvolvert i daglige rutiner??

Her i huset svinger det veldig, men kan vel ikke si att han river snuppa ut av hendene mine for å gi mat og skifte bleie... Han har også plutselig begynt å ligge lenge om morningen, alltid jeg som står opp med henne!!
Lurer på hvordan fordelingen blir etterhvert nå som jeg har begynt å jobbe igjen???

d e for d mesta eg så gjør alt md even men han e kje vond å be[:D]
eg får nesten alltid en dag i helga der eg får sove ut[:D]og stell om kvelden pleie han å få velga hehe stell elle grøt[8D]om dagen så hende d han bytte bleie viss eg spør[:)]
så eg ska kje klaga på han[:D]
men sku ønska han va flinkere te å leka md even for d kan han bare kje.... d blir mer herjing hehe og så blir han så fort lei[:'(]

Tja, hva skal jeg si.
Blir vel jeg som "deligerer" oppgavene på et vis,
men har gjør de gjerne.
Har vel selv satt meg i den posisjonen da.
Han kan godt være den som står opp om morgenen, dersom
jeg spør om han kan.
Ellers er det jeg som tar meg av helsestasjonen, planlegging mht bhg osv.
Nora er enda knyttet litt eksata til meg mht til amming osv, men pappaen er flink med henne.

Sambo er kjempeflink med alt som her med Linnea å gjøre  I helgene så deler vi på å stå opp med ho. Men sover ho "lenge", så står vi opp sammen alle tre [:)]
Nå som han har ferie, så er ho blitt skikkelig pappadalt [:D] Men jeg duger heldigvis enda jeg og [;)] På ukedagene, hvis ho våkner på natta, så er det jeg som står opp. Syns det er greit så lenge han jobber. Men han hjelper til han og hvis ho griner veldig. Han er en ekte superpappa

Her er det helt 50/50. Vi står opp tidlig annenhver dag, og deler ellers alt! Bare naturlig det synes mannen her i huset!

så bra å hørre at d e mange pappa'r så e flinke[:D]
hørre mest om dei så kje e d[&:]

her er det jeg som gjør nesten alt[:@] han gidder ikke. han tar henne når jeg er på jobb og han har fri, men ellers er det fint lite. hjelper til bittegranne av og til bare[:@]

M er kjempe flink med Wilma!
Han tar henne i prinsip varje morgen, hun våkner mellom 7-8
og da skifter han på henne og lager velling. Så kommer de in til
meg i senga, så drikker hun flaska si der. Da drar han som regel til
huset (og fortsetter med opppussinga) og jeg å snuppa sover videre
til ca 9-9.30 [:)]
Ellers er det jeg som tar henne hele dagene, nå under oppussinga ihf..
Han er kjempe flink å leke å kose med henne  Og legger henne innimellom,
hvis han er hjemme vid den tiden så klart..
Så jeg klager ikke [;)]

Så lenge jeg delegerer så er han kjempeflink. Har gir meg alltid fri når jeg trenger det.

Vi har fordelt arbeidet litt oss i mellom sånn at jeg slipper å føle at alt ansvaret ligger på meg. Det er "min jobb" å finne ut av hva hun trenger på alle måter før vi får det til å skje. Mannen min sine faste oppgaver er å ta nattstellet, gi kveldsmat og legge Frida. I tillegg er det han som tar henne om natten for han sovner like godt etterpå mens jeg blir liggende våken lenge og får nesten ikke sove. I helgene får vi ligge hver vår dag. På kveldene deler vi på å ta henne, men jeg får gjerne en liten pust i bakken etter middag. I helgene blir det gjerne så han tar de fleste besjebleiene siden de alltid kommer på dagtid[;)] Jeg synes vi har en god arbeidsfordeling og det tror jeg han er enig i.

Her i hus er pappaen kjempe flink!
Underholder og leker med emil store deler av ettermiddagen. Tar bleiekift, mat og stell!
Jeg er kjempe fornøyd me innsatsen hans!! Han gjør nok litt ekstra i og med at jeg er gravid og er maks sliten :)
I tillegg til den store innsatsen i farsrollen tar han store deler av rengjøringen nå.. dette setter jeg veldig pris på..

Nå som jeg skal ut i jobb er det han som skal ta både morgenstell, hente og levere i barnehagen.

Back
Topp