Pappa`n ut og drikke, -hvor nært opptil termin er ok?

Charon

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Ja, hva tenker dere? Jeg har en veldig sosial samboer :knegg: som skal ut med jobben (alà lønningspils) i morgen, også kanskje treffe noen kompiser ute på fredag. Det er fortsatt et par uker til termin, og i grunn ikke noe som tilsier at det er noe på gang med det første, men allikevel..man vet jo aldri. Samtidig så kan jeg ikke forvente at han skal sitte ved min side i uke etter uke i tilfelle. Han kan jo like gjerne være på jobb når det skjer noe, og det vil ikke akkurat være noe lettere å få tak i han da heller.
 
Grunnet mange kynnere og tull så sa både jeg og sambo at siste mnd skulla han ikke ut å reise noe. På jobb skal han, men ikke noen flyreiser osv. Ut er også lov. Men trenger ikke drikke noe alkohol, i alle fall ikke de to siste ukene. Bare sånn i tilfelle det skulle starte så er ingen av oss interesserte i at han skal være beruset :p

Skal også sies at vi har 3 timer til sykehuset.. [emoji849]
 
Last edited:
Termin var 3.okt og planen var at han skulle på pubkveld 30.sept med jobben (han arrangerte). Men ikke drikke (mye) og være klar til å evnt gå ti min til sykehuset.
Husker med første termin 4.feb at nyttårsaften var siste lovlige fest for han. Var litt mer avslappet nå.

Jeg føler alt er lov i den situasjonen utifra hva du synes er greit :)
 
Jeg tenker at så lenge han ikke er full, det er ok tilgang på taxi, og du ikke har styrtfødsel bak deg må det være innafor. Jeg hadde iallefall ikke brydd meg mindre om sambo hadde et glass eller to innabords. Nok med meg selv uans;)
 
Jeg tenker at så lenge han ikke er full, det er ok tilgang på taxi, og du ikke har styrtfødsel bak deg må det være innafor. Jeg hadde iallefall ikke brydd meg mindre om sambo hadde et glass eller to innabords. Nok med meg selv uans;)
Neida, er jo ikke snakk om å drikke seg dritings heller. :pMen noen øl blir det sikkert, så må i verste fall ta en taxi da.
 
Sniker fra desember.

Samboer kommer til å kutte all alkohol ca. 3 uker før termin. Han er aldri på fylla så det er ikke et tema men vi vil begge at han skal være kjørbar.
 
Jeg var mye strengere med nr 1. enn denne gang:) Første gang var jeg optimist på fødsel og forbød alkohol leeenge før termin:p

Termin nå er 19., far var ute i helgen som var, men regelen da var hjem tidlig og ikke for mye drikke. I tillegg til hyppig kontakt og at jeg følte meg bra på forhånd:)
Kunne tatt taxi til føden og har dessuten all familie i nærheten. Problemet hadde heller vært at han blir trøtt av alkohol naturlig nok, og det er jeg ikke interessert i om fødselen starter om natten.
Men som sagt, alt er alltid avhengig av min form.
Jeg hadde ikke gått med på det nå, med én uke til termin og hyppige maserier, noe jeg tror eg slimproppen o.l. ting:p
 
Livet er langt her i huset er det ikke alkohol nå mens vi venter. Altså greit at alkohol er ikke djevelen men livet er langt flere stunder kommer og nye muligheter vil komme. De få ukene det er snakk om må da være ingenting iforhold te lengden på en.graviditet og ikke minst at dette er noe som.skjer så få ganger i ens liv. Men for all del sikkert noen som synes det er en.gøy historie at far tok taxi te fødene alene fordi han var ute å drakk...
 
Kan ikke tenke meg å ha en full mann på fødestua [emoji23][emoji849] kan tenke meg at det er sånn passe irriterende og ikke minst "pinlig" for han. Men dere må jo gjøre som dere vil. Jeg ser på det som litt respektløst. Så lenge dere er enig så er det jo greit :)
 
Her er oktober alkoholfri. Jeg har termin 24.
Han er så klart på jobb, og får dra på jakt i nærområdet så lenge han har lyd på og dekning på telefonen, eller jeg kan nå han på radio.

Vi har 2 timer kjøring, og dårlig tilgang til taxi. Er uaktuelt at svigermor skal måtte kjøre så jeg trenger ha han edru [emoji4]
 
Her er oktober alkoholfri. Jeg har termin 24.
Han er så klart på jobb, og får dra på jakt i nærområdet så lenge han har lyd på og dekning på telefonen, eller jeg kan nå han på radio.

Vi har 2 timer kjøring, og dårlig tilgang til taxi. Er uaktuelt at svigermor skal måtte kjøre så jeg trenger ha han edru [emoji4]

Jeg har også termin 24 [emoji7]

To timer til sykehuset [emoji15] ja da er du avhengig av mannen din :)
 
Mannen min "fikk lov" til å drikke nå i helgen som var, ble 38 uker på mandag. Det er vel fra uke 38-42 som regnes som til termin. Fra nå av får han være kjørbar. Ikke villig til å betale 1000 kr i taxi for at han skal ta seg en øl :p Har og hatt en fødsel med pressrier i bilen og en som tok 45 min fra 3 cm. Så vil helst kjøre i vår bil.
 
Her er vi invitert i innflyttningsfest i morgen. Vil da være 39 uker. Her er det ingen tegn til forestående fødsel, så jeg kommer til å stikke med en tur, og la han være der så lenge han vil. Det er rett i nabolaget, og han kommer ikke til å drikke mye. Han får ikke drikke sprit, ikke at han pleier å drikke det, men nå er drinker forbudt. Øl og vin er greit;) Jeg har termin 23.okt, men ser absolutt ikke for meg fødsel før i november.:meh:
 
Vi bor 2,5 timer fra sykehuset, og har ikke familie i nærheten, så blir ikke noe drikking her i gården :p
men med kamper hver helg, så er ikke alkohol hans førstepri. :)
(Åh, fikk plutselig lyst på prosecco :p )
 
Bor sentralt, ikke langt fra sykehus - og har familie i nærheten. Han får lov til å å drikke - og skal vel ut i helga. Termin er på mandag.
Men familie stiller opp om noe plutselig skjer - men er trossalt førstegangsfødene. Det sies jo at vi skal bruke litt tid, så stresser ikke sånn sett. Går sikkert over tiden.
Og skulle det skje - og han er beruset, vil han nok være edru nok til fødselen faktisk skjer :p
 
Min mann valgte selv og holde seg unna alkohol de sisste ukene, hann er aldri ut og drikker ellers heller men kan ta en øl til mat osv. Pga distanse på kjøring til sykehus samt att hann ikke synes det passer seg næry inn på fødsel så sier hann selv att hann ikke ønsker! Og glad for det er jeg! Da fødselen startet rakk vi oss akkurat til st.olavs i trondheim og 20 min etter var lille født!
 
Her tar han seg stadig et glass vin på kveldstid, ingen problem. Men så skal vi uansett ta taxi eller blir kjørt til føden av familie, og bor så tett på at eg tidligere har prata om å sykle.... Og det blir aldri mer enn to glass, samt hjemme, så har ikke problemer med det.
 
Mannen her sluttet ca en måned før termin. Han hadde ikke noe ønske om å ha promille på fødestuen, og det er jeg enig i :)
 
Her er vi invitert i innflyttningsfest i morgen. Vil da være 39 uker. Her er det ingen tegn til forestående fødsel, så jeg kommer til å stikke med en tur, og la han være der så lenge han vil. Det er rett i nabolaget, og han kommer ikke til å drikke mye. Han får ikke drikke sprit, ikke at han pleier å drikke det, men nå er drinker forbudt. Øl og vin er greit;) Jeg har termin 23.okt, men ser absolutt ikke for meg fødsel før i november.:meh:

Det er ikke sikkert du får noen tegn på at fødsel nærmer seg altså. Med min første våkna jeg kl 4 på natta av at vannet gikk, 5 timer senere var baby født. Ingen tegn i forkant. Glad mannen ikke kom rett fra fest da :p Men opp til hver enkelt selvfølgelig :)
 
Back
Topp