Pappa-gaver

Flizen

Forelsket i forumet
Nå er jo tradisjonen slik at det er mamma'n som får fødsels-gave når barnet er født, men er det noen andre her som synes pappa'ene fortjener en liten gave også? Hva tenker dere i tilfellet å gi? Kunne vært fint med noen gave-tips for flere enn meg, kanskje?

jeg fikk en cd sist, men det var tilfeldig det altså. har ingen sånne tradisjoner i våre familier. og denne gangen har vi bursdager tett opptil termin begge to, så det blir nok bare bursdagsgaver til hverandre tenker jeg.

tror ikke det er så vanlig her, ikke i min fam hvertfall...
ble helt satt ut og litt til på søndag da min gooode venninne klarte å lure meg og sambo med at hun hadde en overraskelse hvor bare jeg sambo oghun og henns sambo skulle finne på noe.. og når jeg kom dit hadde hun pynta og lå masse gaver der og hele venne gjengen hoppa frem!! Baby shower! søteste de, men aldri hørt om det før heller ejg da,heh,..

i min/vår familie er det vanlig at mor får noe til fødselen. Jeg tenkte også at jeg skulle gi noe til flinke samboeren min. Noe som varer lenge, og som man gjerne kan "bygge" på etter hvert barn, så jeg tenkte kanskje slipsnål eller mansjettknapper, men vi får se. En ting er i alle fall sikkert, og det er at jeg skal gi han ett flott brev :) Loveletter :) holder kanskje det også! Bare bruke kreativiteten.

ORIGINAL: mammatilsnart4!

Eg har aldri fått fødselsgave, og eg har aldri gitt til pappa`n.. [:)] Det er ikkje vanlig her i området å gi slike gaver...

Vi ser på nurket som ei gave i seg sjølv. [:D] Og eg ser på det som ei kjempegave, eg får endelig kroppen min tilbake og eg kan fungere ordentlig igjen, utan å ha smerter heile døgnet.. [:D][:D]

sign! [:D]

Hei.

Siden dette er første barn så har jeg aldri verken fått eller gitt gave. Men tenkte jeg skulle ordne gavekort på et tattoveringssted. Vet at min kjære gjerne ville tattovere guttens navn og dato på hjertesiden. Så da blir det nok det[:)].

Jeg fikk blomster av mannen da jeg lå på barselavdelingen, synes det var nok jeg. Mannen fikk ikke noe av meg, vi syntes det er litt unødvendig vi da.[:)]

Jeg har lest at det er vanlig å gi mor gaver, men tenkte at den største gaven jo egentlig er at vi får et barn sammen, så tenkte å ikke fortelle han om det...
Men så kom ei venninne og lurte på om han hadde kjøpt gave til meg til å ha etter fødselen... Skal love deg at det var en som så ut som et spørsmålstegn hehe...
Da vi ble alene igjen etterpå den dagen sa jeg at jeg ikke hadde sagt noe om det fordi jeg mente jeg ikke trengte noe, at det blir bare enda en gave man MÅ finne på noe som man kanskje ikke trenger... Og det var han veldig godt fornøyd med [:)]
Men så kom vi til å tenke på at jeg kan jo få noe jeg trenger, så har droppet å kjøpe amme-BH fordi jeg må ha skikkelig dyre pga stor størrelse og høy vekt på brystene i utgangspunktet. Så da har vi blitt enige om at jeg skal få det i fødselspresang [:)] Snille mannen min [:)]

Til han har jeg lurt på å kjøpe en liten flaske med Jægermeister elns som ikke trenger å serveres kaldt som han kan nyte på sykehuset etter fødselen for å feire at nå har vi blitt foreldre [:)] (om han får rom på sykehuset da...)

ORIGINAL: Melamin og Gutta

Ikke noe tradisjon på verken mamma- eller pappagave her jeg bor (eller ifamilien for den saks skyld) heller. Enig med mammatilsnart4, jeg ser på det som den ultimate gave at vi endelig får det lille nurket til oss :) Den gaven er det ingenting som kan slå! MEN hadde han kommet med en diamantring og sagt at jeg fortjente den så hadde jeg ikke sagt nei takk [:D]

hehe måtte bare signere denne

Vi gir ikke til hverandre, vi får jo en baby[:D]
Eneste som får en gave er storebror[:)]

Jeg har hatt en liten tankespire på gang her ganske lenge nå, om å kjøpe en body som jeg kan lage eget print på..denne bodyen vil jeg ta med på sykehuset, og kle på gollen når sambo ikke er der..og på bodyen skal det stå noe sånt som: "Kjære pappaen min, vil du gifte dej me mammaen min?"
[8D]

ORIGINAL: ehterg

Har fortalt mannen min at det er vanlig med barselgave til kvinnen[;)] han ble litt sjokka da...så jeg er veldig spent på om han finner på noe.

Har lyst å gi han en liven gave jeg og, men vet ikke hva.
Han er veldig sykkelgal[8|] så kanskje jeg kan finne på noe som har med sykkel å gjøre...
hmmm, tenkeboksen nå[:-][:)]

Sign! Syns faktisk sambo fortjener ein liten ting og, for han har berre vært heilt fantastisk på alle måta!..[:)]

ORIGINAL: tigerbebis

Jeg har hatt en liten tankespire på gang her ganske lenge nå, om å kjøpe en body som jeg kan lage eget print på..denne bodyen vil jeg ta med på sykehuset, og kle på gollen når sambo ikke er der..og på bodyen skal det stå noe sånt som: "Kjære pappaen min, vil du gifte dej me mammaen min?"
[8D]

Åååh, ja, det må du gjer syns eg!!! [:)] Kjempefin og søt ide, trur samboaren din kjem t å gå i bakken, hehe..![:D]

[8D]

Stemmer det. du ville jo fri :) Det hadde jo vært så romantisk da! :D

Eg har bursdag dagen etter termin, så rekner ikkje med noko gave![8D]
Men har bestilt t-skjorte til sambo med "verdens beste pappa" på [;)]

[8D]

Ja, tipper han blir overrasket da [:)]

Selv har ikke jeg tenkt å gi noe, og regner heller ikke med å få noe selv heller, for er liksom ikke tradisjon for det her(som jeg har hørt om ihvertfall).

Har lyst å gi mannen et smykke med navn eller bilde av begge ungene på. Men er jo litt vanskelig å få gjort fra sykehuset. Så satser på å vente til farsdagen i stedet. [:D]
Mannen kjøpte "ny" bil til oss da jeg lå på føden sist og kalte det mammagave. [;)]

[8D]

Nåååååh, så herlig!!! Kan umulig si nei da iallefall [:)]

ORIGINAL: Snart2!!

Vi gir ikke til hverandre, vi får jo en baby[:D]
Eneste som får en gave er storebror[:)]

Samme har vi tenkt også....

[8D]

Utrolig stilig....men har jo ikke så ,mye valg på svaret da[;)][;)]
men en søt måte å gjøre det på...

Back
Topp