Papirer!!

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Snakket såvidt med sjefen min her om dagen. Hun nevnte at jeg bare kunne begynne å ordne papirer o.l-
. Hvor starter jeg??! [:)]

har ikke peiling, ring trygdekontoret, det skal jeg på mandag

Jeg aner ikke, og kan ikke hjelpe deg. Har selv lurt på dette.

Ikke godt å si hva sjefen din mente. Det er ikke så mange papirer du skal ordne. Det kan jo være at de vil at du skal lever inn skriftlig melding om når du har planer om å gå ut i permisjon. Vi som har termin i januar har plikt til å gi vår arbeidsgiver melding om at vi skal ut i permisjon i september, dvs 3 måneder før vi skal begynne på permisjonen. Det er ulikt fra arbeidsgiver til arbeidsgiver om de vil ha skriftlig el. muntlig melding.

Du kan få en bekreftelse fra jordmor vedr ul.termin dersom de krever dette ved siden av.

Når det gjelder søknad om fødselspenger så vil ikke trygdekontorene (nå heter etaten foresten NAV) ikke ha søknaden før en mnd. før permisjonsstart da de ikke kan behandle den før dette. Sørg for at arbeidsgiveren også leverer inn sitt skjema til NAV. De skal levere inn et skjema om inntekten din og skattertrekket. Samme skjema som ved  sykemelding. Får ikke NAV-kontoret dette fra arbeidsgiveren din kan de ikke få betalt ut fødselspenger til deg.

Er så greit at noen her har barn fra før, lærer masse jeg! Tusen takk!

trygdekontoret...og søknadspapirer dit ligger på nett, print dem ut og se på dem hjemme....fyll ut og send, eller bestill time der for hjelp til utfylling viss du ikke forstår alt[;)]

du får skjema på trygdekontoret, som du fyller ut sammen med bekreftelse fra ul om termin, slik blir det gjort hos meg vertfall.. tenkte å gi arbeidsgiver skjema og ul bekreftelsen når jeg har vært der.. like greit å få det vekk... [:D]

Back
Topp