Papirer fra sist svangerskap

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Jeg fikk brått for meg at jeg skulle finne fram papirer fra sist svangerskap og måtte lete i boden. Men det lønnte seg for jeg fant både ultralydbilder og arket hvor det er beskrevet hvordan fødselen skred fram :)

Jeg håper jeg er like heldig denne gang. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1397769377574.jpg
    1397769377574.jpg
    53,3 KB · Visninger: 119
Så jo bra ut den der;-) tror jeg må ta en leteaksjon når jeg kommer hjem fra hytta!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Her er mi siste fødsel :)

1397797417886.jpg

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Ååååhr! Jeg har ikke papirer fra forrige svangerskap. Jeg fikk de ikke, og ikke spurte jeg etter de heller , tenkte ikke på det :(

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Har aldri født før, så kanskje dette er et dumt spørsmål.o_O Men viser dette skjemaet åpning i forhold til hvor langt ut barnet er kommet på en måte? :p

Har aldri født før, så kanskje dette er et dumt spørsmål.o_O Men viser dette skjemaet åpning i forhold til hvor langt ut barnet er kommet på en måte? :p
Ja det viser alt de registrerer underveis. På mitt ser du feks at jeg har meldt om sakte Vannavgang fra klokken 6 og når jeg kommer til sykehuset rundt halv 8. Så fra halv 9 når jeg får fødestue har jeg 5 cm åpning og går inn i det de kaller for aktiv fødsel.
Her er riene tette og blir gradvis tyngre så speiler de øverste sirklene beskriver hvor langt ned babyen er kommet og under ser du åpningen og når Lille er født i midten:)
Både min og FruUndercover har her hatt en rask fødsel :)

Kan legge til at jeg var førstegangs fødende her :)

Har ikke sånn... :rolleyes: får alle sånn eller må man spørre? Kan jeg få det 4 år etter?

Ja dette var en rask fødsel. Kom inn på føden kl07, og hadde babyen på magen kl.08.21. Drømmefødsel ♡♡

Fødsel nr 3 så slik ut
1397828415263.jpg
Her hadde jeg en ganske lang pressriefase. Legen med sugekoppen var inne på rommey og jlar til å trå til. Men klarte det akkurat :p

Har ikke sånn... :rolleyes: får alle sånn eller må man spørre? Kan jeg få det 4 år etter?
Ja det skulle ikke være et problem. De ligger jo i journalen din så de skriver den nok ut til deg om du vil :)

Alle sykehus har en arkivavdeling. De fleste gir kun ut journaler på skriftlig forespørsel, men du har krav på innsyn :)

Bare jeg som ikke skjønner den? :-(
Her er min fra forrige gang ihvertfall!

ImageUploadedByBV Forum1398178913.141696.jpg
Noen som vil forklare? ;-)

Bare jeg som ikke skjønner den? :-(
Her er min fra forrige gang ihvertfall!

Vis vedlegget 58298
Noen som vil forklare? ;-)

Klart :)

Den nederste grafen viser når de har sjekket åpningen din og hvor stor denne er.
Når du følger grafen ser du hvor lang tid fødselen din tok.
Partus er pressrier og når barnet er født, mens den øverste graved forteller hvor langtned i bekkenet (som på et kart) barnet har kommet. :)

Ble det forståelig?

Notatene under som ikke vises er jordmorens notater.
På noen skjema står det om det er gitt medikamenter.

Feks på min øverst ville de gi meg lystgass, men jeg fikk bare oksygen. :p

Klart :)

Den nederste grafen viser når de har sjekket åpningen din og hvor stor denne er.
Når du følger grafen ser du hvor lang tid fødselen din tok.
Partus er pressrier og når barnet er født, mens den øverste graved forteller hvor langtned i bekkenet (som på et kart) barnet har kommet. :)

Ble det forståelig?

Notatene under som ikke vises er jordmorens notater.
På noen skjema står det om det er gitt medikamenter.

Feks på min øverst ville de gi meg lystgass, men jeg fikk bare oksygen. :p

Tusen takk! Jeg skjønte litt mer nå ja :-)

Står egentlig mer nederst (bare hva jeg heter, termin, aktiv fødsel, osv.) også står det "Para: 0" hva betyr det?

Tusen takk! Jeg skjønte litt mer nå ja :-)

Står egentlig mer nederst (bare hva jeg heter, termin, aktiv fødsel, osv.) også står det "Para: 0" hva betyr det?
Para betyr tidligere graviditeter.

Jeg har tenkt på dette. Fikk papirene, men hvor i alle dager la jeg dem midt oppe i ammetåka liksom?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har tenkt på dette. Fikk papirene, men hvor i alle dager la jeg dem midt oppe i ammetåka liksom?

Sent from my iPad using BV Forum
I en perm med viktige dokumenter kanskje? :) jeg fant mine i en eske med bilder. Haha

Må takke for at dere deler, nyttig kunnskap til førstegangs :D
Vi hadde flere der jeg var med første som var kjempeflink å dele og jeg var veldig glad for at de gjorde nettopp det, så jeg tenkte jeg ville gjøre det samme. :)
Men nå var jeg heldig og vet det, så jeg håper ingen tror jeg bare "skryter" :p Det er hvertfall ikke meningen.

Jeg slukte alt jeg kom over av info sist for å mentalt forberede meg på fødsel og jeg følte jeg stilte sterkt når det endelig var min tur. Jeg var forberedt på det værste og håpet på det beste og med meg gikk det bare godt :D

Inspirert av denne tråden fant jeg fram papirene fra sist svangerskap. Der ble jeg igangsatt 12 dager på overtid. Det tok mange timer med venting før det begynte å skje noe. Jeg fikk etterhvert temmelig smertefulle maserier, såpass at jeg blr overflyttet til føden selv med kun 1 cm åpning. Men når ting virkelig begynte å skje, så gikk det utrolig fort.

Fra jeg var i aktiv fødsel ved 5 cm åpning til jenta var ute, tok det 30 minutter. Det var utrolig heftig, men gikk uten annen smertelindring enn litt lystgass. Fordelen med at det fikk fort er at jeg ikke ble så sliten. Jeg tar gjerne en slik fødsel igjen. Mye heller enn slik det var med storesøster det jeg fikk epidural og det endte med at hun ble tatt med vakuum.

Forventningene til denne fødselen er ikke så mange, siden jeg har hatt to svært forskjellige fødsler før. Jeg tar det som det kommer, kan ikke på forhånd si hva jeg vil synes er greit under fødselen likevel.

Back
Topp