Pant

Panter å gir som regel til røde kors:) Panter selvsagt pga miljøet; men også fordi en krone her og en krone det blir til mye penger til slutt, som kan hjelpe de som trenger det mer enn meg:)

Helt ærlig..
Det er en fin måte å bli kvitt flaskene uten å fylle opp søpledunken.

Pga miljø. Blir for mye søppel om jeg skulle kaste det, og viktig at det blir gjenvunnet

Vane. Også er de tomme flaskene bare i veien, så er ganske fint å få litt penger samtidig.

Miljø, og pengene. Og vinnersjansen, når jeg panter for småbeløp, da bruker jeg pantelotteriet.

For miljøet. Pengene går rett på min sønns sparebøsse, men det viktigste for meg er å gjøre det fordi materialene gjenvinnes.

Det tar for det første mye plass i søpla om vi skulle kastet flaskene. Vi legger pante pengene i et glass, en kjekk måte å spare litt, det blir gjerne stående en stund her, så ender opp med rundt 100 kr hver gang jeg panter :)

Pga panto vel ;) Elska å se hjulet spinna rundt :p

Har vel bare alltid panta, det eg har blitt opplært te, så e vel mer ein sånn autopilot greia, uten at eg tenke på koffer eg gjør det :)

Vane sak, er vare slik det er.. Var slik eg fikk snop utenom lørdager som liten.. Ute og leitet etter panteflasker langs veien og sporte de gamle i nabolaget om de ville gi vekk panten sin... No går pengene på sparebøssen til ferietur til USA i høst :)

Opplært til at man panter flaskene, noe annet blir helt unaturlig å gjøre. Pengene tilbake, og bra for miljøet. :)

Panter pga at det opptar plass(venter til det blir noen hundre kroner) og fordi pengene er greie :)

For å bli kvitt de? :P Hadde aldri falt meg inn å kaste de f.eks, så litt pga miljø også tenker jeg. Vi trykker alltid på den loddtrekning greia. Før det valget kom glemte vi alltid å veksle inn pengene :P

Back
Topp