Pannetermometer - hvor kan man måle riktig?

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Vet jo at det heter PANNEtermometer for en grunn. :p

Men vesla sover i et kjølig rom (17 grader) og tempen på panna hennes er 36.3, mens på magen (under dyna) er den 39.6. :confused:

Hvor måler man pålitelig når barnet sover i et kjølig rom? Eller funker ikke termometeret da?
 
Jeg har gitt opp det der, målte over alt på en unge på bhg, og tempen var da 36,7.

Jeg målte også i rompa pga. at ungen så slapp ut og var varm, tempen var da 39.8.
 
Pannetermometer er ikke pålitelig uansett etter min erfaring. Vårt målte 36,5 i panna, og ungen hadde 41.
Målt på oss også, uten gode resultater.
 
Vi har fått pålitelig måling tidligere når hun har oppholdt seg i stua.

Men helt umulig på soverommet. Vitsen forsvinner liksom om jeg likevel må vekke henne for å måle i endetarmen.
 
Pannen vil være avkjølt i et kaldt rom så da viser et slikt termometer feil
 
  • Liker
Reactions: B
Jeg målte også i rompa pga. at ungen så slapp ut og var varm, tempen var da 39.8.

Er det lov i barnehage? Har forstått det sånn at det ikke er det. Ikke her i hvert fall. ;)
------
Jeg tar tempen under armen på ungen min og syns det fungerer fint. :)
 
Tror man skal legge til nesten en grad når en måler i pannen.
Men det spørs jo på temperaturen i rommet, og pannen kan jo også være nedkjølt av svette. Er best å måle analt eller evt oralt, men da skal man også legge til litt.
 
Har lurt på det samme. Kjøpte et ganske nettopp og prøvde det på meg selv, og da viste det normal temp, så jeg tenkte det fungerte fint, men etter det har det konsekvent sagt at jeg har temp på rundt 33 grader. Frustrerende!
 
Har lurt på det samme. Kjøpte et ganske nettopp og prøvde det på meg selv, og da viste det normal temp, så jeg tenkte det fungerte fint, men etter det har det konsekvent sagt at jeg har temp på rundt 33 grader. Frustrerende!
Ja, det sto "best i test" på det på apoteket. Sjekka ikke så nøye, men det må jo være av ulike pannetermometere og termometere generelt. :confused:

Ungen hadde 36.2 i panna og 38.1 da jeg målte rektalt. Ikke helt pålitelig.
 
Er det lov i barnehage? Har forstått det sånn at det ikke er det. Ikke her i hvert fall. ;)
------
Jeg tar tempen under armen på ungen min og syns det fungerer fint. :)

Ringte å spurte foreldrene, og det var ok. Så da gjorde vi det, de jobbet langt unna, så ville vite tempen, for vi måtte legge ned barnet og sånt mens vi ventet på dem.
 
Har lurt på det samme. Kjøpte et ganske nettopp og prøvde det på meg selv, og da viste det normal temp, så jeg tenkte det fungerte fint, men etter det har det konsekvent sagt at jeg har temp på rundt 33 grader. Frustrerende!
Har du sånn som måler panner og andre gjenstander? I såfall kan det hende at du har glemt å dytte knappen for pannen opp igjen. :)
 
Har du sånn som måler panner og andre gjenstander? I såfall kan det hende at du har glemt å dytte knappen for pannen opp igjen. :)
Knapp for pannen? *klø seg i hodet* Må undersøkes!
 
Vår gikk i søpla. Stolte ikke på den i det hele tatt.
 
Vis vedlegget 107871sånn ser vår ut :) har fått noen rare målinger når den har stått på huset :p
Tusen takk! :-) Føler meg litt dum som klaget på den nå. Den har tre innstillinger; surface temp, body temp og room temp, og den stod på surface. Nå viste den 36.5 på meg, så det burde stemme. :-)
 
Vi ble anbefalt å styre unna den på apoteket. Hun vi snakket med syntes heller vi burde gå for et i øret. Det var billigere enn pannemåleren også. Det mest riktige er jo i rumpa, men her spenner lillemor seg sånn nå og gråter når vi må måle, så da blir det heller måling i øret :-)
 
Back
Topp