Pannekaker

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Hva har dere i røra? Jeg bruker havregryn, knuser det til mel, hvetemel, egg, salt, sukker og melk. Tenker jeg skal prøve å lage med cittage cheese :)

Egg, havremel og/eller bokhvetemel, gryr fyldig havredrikk, bittelitt salt, og smeltet melange

Ble en slager da vi måtte ha melke og glutenfritt, så vi har fortsatt med det :) men kan nå bruke vanlig havregryn da, så litt billigere :D

Varierer veldig, men det som går igjen er: havremel, havregryn, spinat, banan, cottage cheese, mos av gulrot eller søtpotet, blåbær, rødbeter, osv. Når samboeren sier han gjerne har lyst på pannekaker til middag må han alltid spesifisere at det da er vanlige han vil ha. :p

Hvetemel, sammalt hvete finmalt, egg, smør, melk, sukker og salt. Alt på slump :p

Varierer veldig, men det som går igjen er: havremel, havregryn, spinat, banan, cottage cheese, mos av gulrot eller søtpotet, blåbær, rødbeter, osv. Når samboeren sier han gjerne har lyst på pannekaker til middag må han alltid spesifisere at det da er vanlige han vil ha. :p
Samme her:P Samboer blir litt oppgitt over noen av forsøkene mine på sunnere pannekaker.

Havregryn, egg, melk og litt hvetemel for å få den tykkelsen jeg vil ha :) laget på kun havregryn en gang, og da fikk jeg ikke til å snu dem for de revnet med en gang :p

Havregryn (ikke knust), havremel, speltmel, hvetemel, egg, litt sukker, havremel eller kumelk (eller begge), yoghurt noen ganger, modne bananer, gulrot noen ganger, brokkolistilk noen ganger, epler noen ganger, litt smeltet smør noen ganger

Fine pannekaker med hv.mel/havremel smør, sukker, egg og melk
Eller
Grove: havremel/spelt mel/rugmel havregryn smør, bakepulver, egg og melk.
De grove fyller jeg gjerne med gryterett, ruller sammen, strør ost på og gratinerer i ovnen

Bruker denne oppskriften men skifter ut hvetemel med sammalt hvetemel.

Vedlegg

• 4981A1F6-962F-4C83-9788-DD4DEE65CC76.png
    4981A1F6-962F-4C83-9788-DD4DEE65CC76.png
    73,1 KB · Visninger: 6
Back
Topp