Panne eller øretermometer?

Min eldste sover supergodt med feber, også når den er over 41, så vi må måle om natta. Yngste er urolig på alt over 38,5, så det er litt forskjell :)
Skjønner deg godt , min hadde feberkramper og derfor ønsket vi p følge med, samme da han hadde over 41 i feber

Men det er jo ikke farlig å ha feber, om formen er bra. Feber er kroppens forsvar, ikke sykdommen i seg selv
Nei, men når den passerer 41 gir vi febernedsettende, så det er greit å vite. Eldste merker vi gjerne ingenting på før feberen er over 40 heller, men om han er syk med feber holder vi han hjemme selv om allmenntilstanden er god.

Skjønner deg godt , min hadde feberkramper og derfor ønsket vi p følge med, samme da han hadde over 41 i feber
Det høres skummelt ut! Eldste her får lett feber, og veldig høy feber, uten at han preges av det. Men vi tenker likevel at det er lurt å holde ham hjemme ved feber så han kan ta det litt med ro og ikke smitte andre. 41 merker vi godt altså, men han kan fint passere 39 uten at vi merker noe, og da han var yngre kunne tempen være mye høyere.

Back
Topp