Panikken

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
... begynner å komme over meg. På denne tiden i forrige svangerskap så hadde vi ordnet om gjesterommet til barnerom. Nå skal vi bygge skap oppe til oss selv, flytte vårt rom opp, jenta skal få rommer vi har og gutten skal få hennes rom. Vi har ikke gjort noe annet enn å rydde litt oppe. Er 20+1 i dag og kjenner jeg begynner å få dårlig tid. Men med biler som ryker osv så er det ikke mye hjelp å få av mannen og svigers reiser bort i dag. Vi skulle vente til vi fikk vite kjønn og det fikk vi først i går. Begynner å kjenne at jeg blir stressa. Vi må også rydde gjennom de gamle klærne til datteren vår for å finne ting vi kan bruke til gutten. Har skikkelig vondt i magen i dag og trur det er pga panikken ang flytting av rom og det at vi får gutt.

Kjenner meg igjen i den panikken.. Vi skal på 4 mnd gjøre om et soverom til et bad å et bad om til et soverom til lillebror.. Skal begynne med badet nå! Ikke kjøpt inn noe som helst heller.
Denne gangen kunne sv.skapet vart lenger enn 9 mnd for min del :p

Kjenner meg igjen i den panikken.. Vi skal på 4 mnd gjøre om et soverom til et bad å et bad om til et soverom til lillebror.. Skal begynne med badet nå! Ikke kjøpt inn noe som helst heller.
Denne gangen kunne sv.skapet vart lenger enn 9 mnd for min del :p
Ja ikke sant. Hehe. Har satt datteren i senga vår og ser på tv på rommet vårt mens jeg tar vekk klær som jeg ikke får brukt med mage. Så da har jeg begynt. Hu skal ha skapet mitt så hvis jeg får ut nok klær så blir det plass til hu også. Hehe. Men de fleste buksene passer ikke så der blir det litt plass. Hehe.

Ja ikke sant. Hehe. Har satt datteren i senga vår og ser på tv på rommet vårt mens jeg tar vekk klær som jeg ikke får brukt med mage. Så da har jeg begynt. Hu skal ha skapet mitt så hvis jeg får ut nok klær så blir det plass til hu også. Hehe. Men de fleste buksene passer ikke så der blir det litt plass. Hehe.
Se der ja, da er du i gang! :)
Masse lykke til, til oss hehe :D

Se der ja, da er du i gang! :)
Masse lykke til, til oss hehe :D
Ja. Men ble for deilig å sitte i senga sammen med hu. Hehe. Neida. Skapet mitt ser nesten tomt ut. Helt merkelig siden jeg nesten ikke har fått plass til klærne. Hehe. Lykke til deg også. Jeg sleit med skikkelig bekkenløsning sist så håper jeg får gjort mest mulig før det eventuelt skjer igjen.

Ja. Men ble for deilig å sitte i senga sammen med hu. Hehe. Neida. Skapet mitt ser nesten tomt ut. Helt merkelig siden jeg nesten ikke har fått plass til klærne. Hehe. Lykke til deg også. Jeg sleit med skikkelig bekkenløsning sist så håper jeg får gjort mest mulig før det eventuelt skjer igjen.
Sån er jeg, holder på med noe, må ta en liiiten pause, men den blir ikke så liten likevell :p Bekkenløsningen har begynt for fullt her, ikke overraska ettersom jeg hadde det de to forrige gangene å. Men skal prøve å hjelpe til litt ;)

Sån er jeg, holder på med noe, må ta en liiiten pause, men den blir ikke så liten likevell :p Bekkenløsningen har begynt for fullt her, ikke overraska ettersom jeg hadde det de to forrige gangene å. Men skal prøve å hjelpe til litt ;)
Ja sist så måtte alt være klart til uke 18 her fordi jeg bare ble verre. Men nå har det ikke kommi enda. Men mannen er nesten ikke hjemme og er mye jeg ikke kan gjøre.

Men du har da goooood tid :) babyen skal vel ikke ligge der fra dag en...?:)
Jo det skal den. Blir en seng til meg på det rommet. Er for vanskelig trapp til å løpe opp og ned der hele tiden med ett barn på armen.

Vi skal vel kanskje få klart rom til jul. Til guttungen på sju år.

Babyen ligger med oss,lenge. Null stress.

Har ikke begynt å vaske klær, se om vi må kjøpe noe, ordne eller fikse noe. Fire mnd igjen, det går vel bra

Kommer ikke til å stresse med rom på i hvert fall et år enda.. og vi har ikke kjøpt noe særlig enda heller... kjenner jeg tar det veldig med ro :-P kanskje for mye?
Uansett du er tøff som klarer å sove uten kjæresten din mens babyen er liten! Det hadde jeg ikke klart ;-)

Kommer ikke til å stresse med rom på i hvert fall et år enda.. og vi har ikke kjøpt noe særlig enda heller... kjenner jeg tar det veldig med ro :-P kanskje for mye?
Uansett du er tøff som klarer å sove uten kjæresten din mens babyen er liten! Det hadde jeg ikke klart ;-)
Hehe. Det er ikke noe problem. Han snorker fælt. Hehe.

Det finnes ikke noe alternativ for meg i alle fall. Vi sover alle tre i samme seng. Babyen i midten, men vi har fått et barn sammen og har felles ansvar for det.
Jeg ammer, han bytter bleier. Hadde ikke byttet soverom for et års tid, nei. (unger bør sove på samme rom som foreldre til de er et år, våre ligger stort sett lenger også da)

Men selv om du altså skal lage nytt rom til deg og baby, så er det fire mnd igjen, du rekker det

Det finnes ikke noe alternativ for meg i alle fall. Vi sover alle tre i samme seng. Babyen i midten, men vi har fått et barn sammen og har felles ansvar for det.
Jeg ammer, han bytter bleier. Hadde ikke byttet soverom for et års tid, nei. (unger bør sove på samme rom som foreldre til de er et år, våre ligger stort sett lenger også da)

Men selv om du altså skal lage nytt rom til deg og baby, så er det fire mnd igjen, du rekker det

Hva er det empiriske grunnlaget for at unger bør sove på samme rom som foreldre til de er et år? Forstår at dette er noe du liker best og all respekt for det, men du uttaler deg som om det er noe som er bevist det beste for alle uansett.

Hva er det empiriske grunnlaget for at unger bør sove på samme rom som foreldre til de er et år? Forstår at dette er noe du liker best og all respekt for det, men du uttaler deg som om det er noe som er bevist det beste for alle uansett.
Det med å sove på samme rom et et av rådene mot krybbedød. Det var i alle fall det da vi fikk de to vi har, jeg har ikke sjekket om de har endret det, men dette fikk vi brosjyrer på, og snakket med helsesøster om. La sikkert Google opp dette om du vil.

Det er ikke mine meninger, det er offisielle råd fra myndighetene, de er ikke basert på hva jeg liker.

Tilfeldigvis passer det fint med at vi trives sånn, vi samsover vi. Og følger derfor også alle råd for trygg samsoving. Jeg driver ikke bare sånn jeg liker, jeg sjekker hva som er anbefalt, og hvorfor.

Edit, gjeldende råd er "særlig det første halvåret" dersom familien ikke sovet godt på samme rom etter det bør alternativer vurderes. Det var altså formulert noe annerledes for sju år siden, da var det til de er et år, men at andre muligheter vurderes om familien ikke sover godt etter det halvåret.

Hehe. Det er ikke noe problem. Han snorker fælt. Hehe.

Vi skal også gjøre et rom om til barnerom og ikke startet noe ennå... Pusset opp hele leiligheten i sommer, men akkurat det rommet ble stående siden det ikke var prioritert mtp tid.
Kjøpt inn masse utstyr til knerten og skulle gjerne sett at det rommet ble ferdig snart sånn at jeg kan legge alt på plass...så mye fine ting som bare står på loftet og i esker! Men etter litt masing fra meg skal mannen endelig ringe håndverkerne på mandag slik at vi får avtalt oppstart. Hadde jeg bare kunnet gjort alt selv hadde det vært ferdig for lengst!
PS! Skal også ha en seng til meg der inne. Første baby for oss begge, så vi må bare finne ut hvordan vi sover best med den lille. Enten det blir alle sammen i samme seng, den lille i egen seng på soverommet vårt eller meg og den lille på hans rom. Blir helt sikkert en kombinasjon av alt...

Det viktigste er at alle sover best mulig :-)

Her venter vi på å få pusset opp både kjøkken og bad :O alt har bare blitt utsatt i mnd pga finansieringsproblemer. Så det har stresset meg lenge. Vi har også et lite rom som vi kanskje lager til barnerom seinere. Nå har jeg veldig stort soverom, så foreløpig blir babyen her inne så lenge som mulig :) enten deler vi av vårt soverom til to så får babyen det ene, eller så får han det lille rommet. Men det blir uansett ikke før tidligst neste sommer. Første prioritering er kjøkkenet. Badet er helt ok, bare hadde hatt godt av en oppdatering :p

Det med å sove på samme rom et et av rådene mot krybbedød. Det var i alle fall det da vi fikk de to vi har, jeg har ikke sjekket om de har endret det, men dette fikk vi brosjyrer på, og snakket med helsesøster om. La sikkert Google opp dette om du vil.

Det er ikke mine meninger, det er offisielle råd fra myndighetene, de er ikke basert på hva jeg liker.

Tilfeldigvis passer det fint med at vi trives sånn, vi samsover vi. Og følger derfor også alle råd for trygg samsoving. Jeg driver ikke bare sånn jeg liker, jeg sjekker hva som er anbefalt, og hvorfor.

Edit, gjeldende råd er "særlig det første halvåret" dersom familien ikke sovet godt på samme rom etter det bør alternativer vurderes. Det var altså formulert noe annerledes for sju år siden, da var det til de er et år, men at andre muligheter vurderes om familien ikke sover godt etter det halvåret.

Råd eller ikke råd... det kunne ikke falt meg inn å gjøre noe annet. En nyfødt (uansett art) er så avhengig av foreldrene sine og holder alltid tett med de den første tiden. Da er det helt rart å skulle putte min egen baby noen annen plass enn hos meg når vi sover ;-) men folk må jo finne det som passer dem best for all del. Æ

Råd eller ikke råd... det kunne ikke falt meg inn å gjøre noe annet. En nyfødt (uansett art) er så avhengig av foreldrene sine og holder alltid tett med de den første tiden. Da er det helt rart å skulle putte min egen baby noen annen plass enn hos meg når vi sover ;-) men folk må jo finne det som passer dem best for all del. Æ
Ja, enig i det, men siden hun etterspurte bakgrunn for synsingen min, så gir jeg den faglige begrunnelsen.

Da vår eldste ble født sto vugga på soverommet. Han ble født på natta og vi måtte vente noen timer for å komme på ledig rom på barsel så vi fikk ligge på et "venterom" på føden. Det var natt. De satte to senger sammen for oss, og la babyen i midten. Det ble bare helt naturlig for oss å fortsette sånn. Babyen mellom oss. Trygt og nært.

Back
Topp