Panikken tok meg litt i natt!

Marlex

Glad i forumet
Har holdt på med oppussing av gang, vaskerom og soveromde siste mnd, og det har dratt sånn ut at alt med baby og utstyr har blitt skyvd nærmere pg nærmere termin.. :-S Men i natt fikk jeg et par timer med maserier, og da kom alt som må gjøres veltende over meg!! :-O Er 38+1 i dag, så her er det visst bare å henge i!!!! Kjenner jeg er støl i livmora i dag og uggen i magen, men nå skal det vaskes på babyutstyr og pakkes på fødebag, ja!! :-) Her kan det jo skje saker og ting når som helst, liksom....!!! Flere som er sent ute med å få ting i orden? :-)

Da kommer vell den lille snart høres det jo ut for:)) er selv seint ute da vi er midt i oppussing av halve huse:p men regner med gubben altis får opp seng å stellebord når jeg evt ligger på sykehuset:)

Vi har også holdt på med oppussing og innflytting, så alt med babyutstyr har kommet litt i andre rekke. "Vi tar det til høsten". Nå var det pluselig blitt høst gitt... men jeg har en uke mer enn deg til termin ;)

Har vært litt turboshopping og fiksing her den siste tiden og. Nå mangler jeg kun et par småting som litt "apotekvarer" (tenker det er greit å ha termometer og febernedsettende etc. i hus), og noe er bestillt og kommer i posten (stellepute og brystpumpe f eks). Stellebord og seng kan mannen montere mens jeg er på sykehuset tenker jeg, det viktigste er at "alt det store" som bilstol, seng etc. er i hus. Barnerommet er kun oppsamlingsplass for utstyr her foreløpig. Mangler gardiner og litt pynt for å gi farge til veggene, men han skal jo bo på vårt rom de første mnd uansett, så det får bare være til våren. 

Nå skal jeg i gang og vaske på småklær og sengetøy, men vet ikke hvor mye jeg skal vaske, tenker jeg bytter litt dersom han vokser ut av str 56 på en uke liksom. Og hva om UL viste feil og alt som er blått skulle vært rosa...?  

Dette er vår første, så jeg aner virkelig ikke hva vi trenger! Håper vi har det meste nå... Jeg var litt på den i begynnelsen at jeg skulle ikke være en av de som hadde alt klart før uke 12 liksom, men så ble det kanskje litt i overkant ;) 

Oi oi! 
Høres ut som det kan skje noe snart!

Jeg er mer laid back, og orker ikke å ta tak i disse tingene. Tenker jeg får litt å gjøre når vi kommer hjem med nurket.

NovemberBarnet skrev:
Da kommer vell den lille snart høres det jo ut for:)) er selv seint ute da vi er midt i oppussing av halve huse:p men regner med gubben altis får opp seng å stellebord når jeg evt ligger på sykehuset:)

Stellebord, ja, det må jeg huske å skru sammen! Greit å legge alt nyvaska tøy et sted;-) Vet ikke om jeg tror helt at baby kommer med det første, for sist gang gikk jeg med maserier i 6 uker før fødsel!!! (Fødte 41+1, men hadde da en dose med bricanyl (riehemmende) og sovemedisin ca 4 uker før for å hvile ut... Kanskje derfor jeg gikk på overtid??!? Fordi riene ble stoppet??!) Men denne gangen har jeg ikke merket noenting av maserier og har virkelig nytt det!!! Så hvem vet? ;-)

skapbergenser skrev:
Vi har også holdt på med oppussing og innflytting, så alt med babyutstyr har kommet litt i andre rekke. "Vi tar det til høsten". Nå var det pluselig blitt høst gitt... men jeg har en uke mer enn deg til termin ;)

Har vært litt turboshopping og fiksing her den siste tiden og. Nå mangler jeg kun et par småting som litt "apotekvarer" (tenker det er greit å ha termometer og febernedsettende etc. i hus), og noe er bestillt og kommer i posten (stellepute og brystpumpe f eks). Stellebord og seng kan mannen montere mens jeg er på sykehuset tenker jeg, det viktigste er at "alt det store" som bilstol, seng etc. er i hus. Barnerommet er kun oppsamlingsplass for utstyr her foreløpig. Mangler gardiner og litt pynt for å gi farge til veggene, men han skal jo bo på vårt rom de første mnd uansett, så det får bare være til våren. 

Nå skal jeg i gang og vaske på småklær og sengetøy, men vet ikke hvor mye jeg skal vaske, tenker jeg bytter litt dersom han vokser ut av str 56 på en uke liksom. Og hva om UL viste feil og alt som er blått skulle vært rosa...?  

Dette er vår første, så jeg aner virkelig ikke hva vi trenger! Håper vi har det meste nå... Jeg var litt på den i begynnelsen at jeg skulle ikke være en av de som hadde alt klart før uke 12 liksom, men så ble det kanskje litt i overkant ;) 

Åh, febermål og febermedsettende var lurt! Skal en tur på apoteket for å kjøpe purisept/klorhexidin og kompress for rensing av navelstumpen, så da skal jeg huske på det også! Takk for tips! ;-) Dette er mitt tredje barn, så alt er stort sett innomhus, heldigvis. Mangler bare å skru sammen stellekommoden slik at jeg kan legge alle de nyvaska plaggene på plass etterhvert som det blir tørt. Nå har vaskemaskina gått noen runder i dag, så hengevogga er redd opp og har komt opp, vogntrekket/vippestol/bilsetetrekk/stelleveske er vaska, en maskin med babytøy til tørk, soveskinn vaska, gulpekluter/kluter klar til vask, vinterdunposen vaska og i tørketrommel, flasker/brystpumpe hentet ned fra loft (greit å ha klart selv om jeg skal fullamme lengst mulig...) og så var det... Jo! Fødebagliste er skrevet! Fjuhh!!! Mangler: vaske resten av klærne, finne strikkeklær/ytterklærne et sted på loftet og vaske dem, sy bilstolpose (hvis jeg rekker...), "kle på" vogna igjen, og handle de siste apotekvarene. Jah! Føler meg litt bedre nå;-) Men håper fødsel drøyer noen dager ennå..... ;-)

-Nymphadora- skrev:
Oi oi! 
Høres ut som det kan skje noe snart!

Jeg er mer laid back, og orker ikke å ta tak i disse tingene. Tenker jeg får litt å gjøre når vi kommer hjem med nurket.

Var nettopp det som slo meg i natt! Jammen ikke lenge igjen for noen av oss nå... En vet aldri! ;-) (Jeg har Født 8 dager før, og 6 dager over, så har vel ingen aning om hva jeg skal forvente denne gang. Har innstilt meg på overtid bare for at det ikke skulle bli så altfor lenge å vente;-))

Marlex skrev:

Åh, febermål og febermedsettende var lurt! Skal en tur på apoteket for å kjøpe purisept/klorhexidin og kompress for rensing av navelstumpen, så da skal jeg huske på det også! Takk for tips! ;-) 

Rensing av navlestump var nytt for meg... så godt å kunne lære av hverandre ;) 

Jeg er akkurat gått ut i persmisjon, så det er godt å ha litt å henge fingrene i om dagene, har ikke vært så interessert i å kjøpe babyting og gjøre klart tidligere, men nå er virkelig trangen til å "bygge rede" der, hadde bare noen kunne gitt meg en nøyaktig oppskrift på hva akkurat MIN baby kommer til å trenge... ;) Men jeg får vel bare prøve meg frem og se hva mer vi trenger og hvordan vi løser ting etter hvert ;)

Satser på at den lille i magen din ikke kommer heeelt enda da! Og at du får en god natts søvn i natt :)

Skal krysse fingrene for deg jeg at du slipper overtid denne gangen:) og som du sier så kan jo såklart den medisinen du fikk sist som gjorde utslaget for overtid sist....

skapbergenser skrev:

Marlex skrev:

Åh, febermål og febermedsettende var lurt! Skal en tur på apoteket for å kjøpe purisept/klorhexidin og kompress for rensing av navelstumpen, så da skal jeg huske på det også! Takk for tips! ;-) 

Rensing av navlestump var nytt for meg... så godt å kunne lære av hverandre ;) 

Jeg er akkurat gått ut i persmisjon, så det er godt å ha litt å henge fingrene i om dagene, har ikke vært så interessert i å kjøpe babyting og gjøre klart tidligere, men nå er virkelig trangen til å "bygge rede" der, hadde bare noen kunne gitt meg en nøyaktig oppskrift på hva akkurat MIN baby kommer til å trenge... ;) Men jeg får vel bare prøve meg frem og se hva mer vi trenger og hvordan vi løser ting etter hvert ;)

Satser på at den lille i magen din ikke kommer heeelt enda da! Og at du får en god natts søvn i natt :)

Takk for det!! :-D Tenker du gjør Helt rett i å ta det som det kommer! :-) Det ble noen unødvendige bomkjøp med første, og en lærer og erfarer underveis. Dessuten så er ingen babyer like! :-)

NovemberBarnet skrev:
Skal krysse fingrene for deg jeg at du slipper overtid denne gangen:) og som du sier så kan jo såklart den medisinen du fikk sist som gjorde utslaget for overtid sist....

Tusen hjertelig takk! :-) * Banker i bordet!!!* ;-)

NovemberBarnet skrev:
Skjedd noe enda da?:))

Nei, dårlig med det! :-P Slimproppen har gått eneste, men det er noen dager siden nå, og fremdeles ingen action her... Akkurat nå føles det som om jeg kommer til å være gravid for alltid!! :-S Enn hos deg da? Noe på gang? :-)

Hm, kjedelig da:( her har det heller ikke skjedd noe enda nei, kun masse murringer, våkner noen ganger for mange om natta pga dette... Menmen, nå skaldet jo ikke være for lenge igjen da... Prøver å tenke på at han er ute før 1des uannsett, hehe:) måtte siste tia gå fort, så vi får hilse på disse små:))

Back
Topp