Panikken har tatt meg

someeone

Gift med forumet
Ja i går gikk det virkelig opp for meg at jeg er gravid !
Ikke at jeg ikke har tengt på det fra før av, men jeg
begynte og tenke på økonomien osv og hormonene tok
overhand og jeg gråt i 3 timer [X(]
Jeg står altså i kø om svangerskaps penger da jeg ikke kan
jobbe der jeg jobba før jeg ble gravid. Også begynte det
og gå opp for meg at det er jo ikke sikkert jeg får penger,
di kan jo avvise søknaden min. Og bare det at jeg ikke
får penger, evt at jeg får veldig lite penger gjør meg
veldig redd, er forseint og begynne og finne meg en jobb
når de har behandla søknaden min[:(](om2-3mnd)
og jeg kjente meg lang neddi kjelleren, enn om jeg ikke
har rå til og ta imot den lille [:(] får jo bare 6000 i mnd
fra før av, tenk om jeg får enda mindre [&o]  
Noen som vet sjangsene for at man ikke får svangerskaps penger ?
Er veldig veldig redd for at jeg ikke skal få penger[>:]

Jeg aner virkelig ikke, men tror nok at du får svangerskapspenger når du ikke kan jobbe i jobben din lenger[:)]

Prøv å ikke bekymre deg, det ordner seg nok[:)]

Jeg fikk svangerskapspenger sist. Lege eller jordmor begrunner jo i søknaden på hvilket grunnlag man søker. Jeg fikk i hvert fall beskjed om at det er svært sjelden man får avslag. Da går det i alle fall på at legen eller jordmoren har ført opp på feil grunnlag. Hvis du ikke får svangerskapspenger får du være sykemeldt da, får jo penger da?! Ordner seg dette skal du se ;)

Vet du, jeg syns det er sykt at det skal ta så lang tid å behandle søknaden, jeg hadde svangerskapspenger sist gang og det tok under en mnd før den var ferdigbehandlet. Det høres også rart ut at du evt skal få avslag, det er jo lege/jordmor som vurderer dette og de hadde nok ikke fylt ut skjemaet hvis de ikke var rimelig sikker på at det gikk igjennom, da hadde de sikkert sykemeldt deg istedenfor :)

Skjønner at du stresser med det, det gjorde jeg også sist gang og gjør det denne gangen også, men prøv å slipp ned skuldrene; det blir NOK av bekymringer etterhvert og det er like greit å lære seg og takle dem med en gang:P

Kjenner ikke til dette med svangerskapspenger. Ville bare gi deg en trøsteklem. Det ordner seg nok skal du se.

Det ordner seg nok[:)] 

Eg hadde kun overgangstønaden sist gang(tror det er det det heter, får en sum på 35 tusen ca) og vi klarte oss veeldig fint!

Såg mørkt på det ei stund, men nuppa har ALT hun trenger og mye mer! av og til på slutten av mnd vi gjekk blakke, men da må en nesten bare sette seg ned å se igjenom ka en kan kutte ned på, ka en kan spare inn på osv! Mat får en jo mye billigere om en kjøper billigmerker! bleier også! og en får(hvertfall eg fekk) veeldig mye klær som barselgave! hadde klær for 1 år frem over![:D] 

Har dere bil? kvitt dere md den, om dere KAN gå/sykkle osv til butikken, jobb og slikt! mye å hente inn på det![:)]

Bare noen tips, har selv hvert i situasjonen der pengene gjekk akkurat rundt! Sett opp fast budsjett, så har dere noe å forholde dere til....da blir ting litt lettere![;)]

ORIGINAL: Ella~83

Kjenner ikke til dette med svangerskapspenger. Ville bare gi deg en trøsteklem. Det ordner seg nok skal du se.

Prøv å ikke bekymre deg for det med pengene. Sjansen for at du skal få avslag må jo være lik null.
Jeg skal og ha svangerskapspenger, men har ikke bekymret meg for at jeg ikke skal få det, jeg kan jo ikke jobbe i jobben min, å da har jeg krav på det.

Prøve å ikke bekymre deg for det, jobben din betaler deg jo frem til fødselspermisjon. Og etter 2-3mnd behandling så har jo allerede jobben betalt det lønn for de mnd. Da kan ikke NAV si nei, det kommer jo ikke arbeidsgiver til å godta.

Uansett sender jeg deg en stor varm trøsteklem [:)]

ORIGINAL: frøkenblaa

Prøv å ikke bekymre deg for det med pengene. Sjansen for at du skal få avslag må jo være lik null.
Jeg skal og ha svangerskapspenger, men har ikke bekymret meg for at jeg ikke skal få det, jeg kan jo ikke jobbe i jobben min, å da har jeg krav på det.

Prøve å ikke bekymre deg for det, jobben din betaler deg jo frem til fødselspermisjon. Og etter 2-3mnd behandling så har jo allerede jobben betalt det lønn for de mnd. Da kan ikke NAV si nei, det kommer jo ikke arbeidsgiver til å godta.

Uansett sender jeg deg en stor varm trøsteklem [:)]

Jeg får 0 kroner fra jobben min, var bare vikar, så har nok bare 6000 i mnd i
dag penger, er Nav som gir meg svangerskapspengene [:)]

Ja i går gikk det virkelig opp for meg at jeg er gravid ! Ikke at jeg ikke har tengt på det fra før av, men jeg begynte og tenke på økonomien osv og hormonene tok overhand og jeg gråt i 3 timer Jeg står altså i kø om svangerskaps penger da jeg ikke kan jobbe der jeg jobba før jeg ble gravid. Også begynte det og gå opp for meg at det er jo ikke sikkert jeg får penger, di kan jo avvise søknaden min. Og bare det at jeg ikke får penger, evt at jeg får veldig lite penger gjør meg veldig redd, er forseint og begynne og finne meg en jobb når de har behandla søknaden min(om2-3mnd) og jeg kjente meg lang neddi kjelleren, enn om jeg ikke har rå til og ta imot den lille får jo bare 6000 i mnd fra før av, tenk om jeg får enda mindre    Noen som vet sjangsene for at man ikke får svangerskaps penger ? Er veldig veldig redd for at jeg ikke skal få penger

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel

fikk du svar her? [:D]

Men du kan vel søke ny jobb?[:)] da er du no hvertfall sikker på at du får svangerskaps penger, og kansje du kan klare å jobbe deg opp enda mere[:)] 

ORIGINAL: mamma til leah

Men du kan vel søke ny jobb?[:)] da er du no hvertfall sikker på at du får svangerskaps penger, og kansje du kan klare å jobbe deg opp enda mere[:)] 

Jeg er jo 3 mnd på vei, og man må jobbe di 6 første mnd for og få penger.
Nå håper jeg jo jeg får svangerskapspenger for da slipper jeg og må søke jobb
med stor mage, avventer jo til jeg får svar på søknaden. Er veldig lite jobber
her i kommunen som er ledige da veldig mye i denne byen har gått konkurs
den siste mnd, tror det er 5-6 bedrifter som har gått dukken [&:]

ORIGINAL: Someeone

ORIGINAL: mamma til leah

Jeg er jo 3 mnd på vei, og man må jobbe di 6 første mnd for og få penger.
Nå håper jeg jo jeg får svangerskapspenger for da slipper jeg og må søke jobb
med stor mage, avventer jo til jeg får svar på søknaden. Er veldig lite jobber
her i kommunen som er ledige da veldig mye i denne byen har gått konkurs
den siste mnd, tror det er 5-6 bedrifter som har gått dukken [&:]

Okei[:)] 

Back
Topp