Panikk- rosa utflod trenger litt hjelp og råd

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei
Er 6+4 så for første gang denne syklusen gul utflod På truseinnlegget jeg har. Beklager detaljene. Kan være lyyyyyyyyys gulbrun men mest gul. Fikk noe på toalettpapiret. Tenkte det er sikkert ikke noe farlig ..

Jeg hadde lysbrun-gult forrige gang ved MA.

MEN når jeg skulle sette Lutinus med pinnen fikk jeg LYS ROSA Utflod på tuppen.
Er livredd. Har brukt lutinus til nå og får bare hvit og helt rent og gjennomsiktig utflod. Dette er første gangen jeg ser lyserosa utflod på tuppen.
Noen som har erfart dette og har gått bra??
jeg gråter bare. Er så redd for å miste igjen

Last edited:
Med første hadde jeg ganske stor blødning rundt uke 5-6. Type kraftig mens liksom. Var sikker på det var en SA. Men det gikk over, og jeg sitter her med en velskapt liten jente på 17 mnd.

Hei
Er 6+4 så for første gang denne syklusen gul utflod På truseinnlegget jeg har. Beklager detaljene.
Er livredd.

jeg gråter bare. Er så redd for å miste igjen :(
Gul utflod i graviditeten er helt normalt;) Bruk av Lutinus i graviditet kan også føre med seg gul utflod, så lenge det ikke er tilblandet med blod er det ingenting å bekymre seg for:Heartpink

Huff, jeg skjønner så godt at du er stresset og bekymra siden du har opplevd å miste før.

Jeg tror ikke gul utflod er noe du trenger å bekymre deg for. Utfloden kan variere i konsistens, og blir gjerne hvit og av og til gulaktig når man er gravid. Tenker man sikkert har både gul og hvit utflod til vanlig og, men at de økte mengdene i graviditeten gjør at man legger bedre merke til det.

Jeg vil anbefale deg å snakke med lege eller jordmor. De kan nok betrygge deg og kanskje sette deg opp på en TUL for å sjekke at alt er i orden. Jeg tenker en samtale om bekymringene dine nok kan være lurt. Jordmor er nok spesielt vant til slike samtaler ♥️

Last edited:
Jeg er 6+1 og så det samme i dag(lys, lys, gul/grønn, nesten selvlysende). Ble redd selv, helt til jeg leste at andre også har det. (Takk og lov):thumright hadde nok ikke fått sovet i natt om jeg ikke hadde lest her.
Nå puster jeg ut og venter videre på innkalling til tul

Med første hadde jeg ganske stor blødning rundt uke 5-6. Type kraftig mens liksom. Var sikker på det var en SA. Men det gikk over, og jeg sitter her med en velskapt liten jente på 17 mnd.
Så glad for at det går bra med deg og din lille. Jeg har mistet 2 ganger derfor er jeg livredd :(

Gul utflod i graviditeten er helt normalt;) Bruk av Lutinus i graviditet kan også føre med seg gul utflod, så lenge det ikke er tilblandet med blod er det ingenting å bekymre seg for:Heartpink
Har bare fått klare utflod frem til idag. Bruker Lutinus fortsatt. Kan ikke se noe blod. Problemet er at jeg har dårlig erfaring pga forrige MA. derfor fikk jeg panikk og ble livredd. Nei så ingen tydelig blodspor Gudskjelov. Håper så indering at du har rett❤️

Jeg er 6+1 og så det samme i dag(lys, lys, gul/grønn, nesten selvlysende). Ble redd selv, helt til jeg leste at andre også har det. (Takk og lov):thumright hadde nok ikke fått sovet i natt om jeg ikke hadde lest her.
Nå puster jeg ut og venter videre på innkalling til tul
Åh glad for at det har gått bra med deg. Men min min var gul og lyyyyyyyys lys gulbrun kanskje men mest lys gult. Skal på TUL på mandag. Håper så inderlig at dette ikke er farlig tegn og at alt er bra hos oss begge ❤️❤️

Hei
Er 6+4 så for første gang denne syklusen gul utflod På truseinnlegget jeg har. Beklager detaljene. Kan være lyyyyyyyyys gulbrun men mest gul. Fikke noe på toalettpapiret.

Er livredd. Har brukt lutinus til nå og får bare hvit og helt rent og gjennomsiktig utflod. Dette er første gangen jeg ser det på truseinnlegget.

jeg gråter bare. Er så redd for å miste igjen :(
Det samme skjedde meg når jeg sluttet på Lutinus. Jeg ble livredd. Men det har gitt seg nå. Googlet meg ihjel, det sto at det var den ekle gravid sannheten :D

Det samme skjedde meg når jeg sluttet på Lutinus. Jeg ble livredd. Men det har gitt seg nå. Googlet meg ihjel, det sto at det var den ekle gravid sannheten :D
Er det sant? Samme farge? Når slutta du med Lutinus for jeg har ikke sluttet enda :(

Er det sant? Samme farge? Når slutta du med Lutinus for jeg har ikke sluttet enda :(
Ved positiv HCG verdi på Haukeland. For 1 uke siden. Var ca 4+4 da.

Har gått kjempe bra. Alt er som det skal i livmoren. For jeg var litt redd for at jeg skulle slutte...

Jenter jeg fikk lys rosa utflod nå når jeg satt lutinus med pinnen. :( ble ikke roligere av dette :(

Jenter jeg fikk lys rosa utflod nå når jeg satt lutinus med pinnen. :( ble ikke roligere av dette :(

Ville brukt en ren finger med kortklippet negl til å sette inn lutinus istedet for den pinnen som følger med. Jeg brukte lutinus en gang og fikk en blødning, og var noen som sa at det kunne være pga den pinnen kunne irritere livmortappen og slimhinnene eller noe sånn :-)

Men fikk ikke kun litt rosa da. Hver gang jeg har hatt rosa utflod så har det gått bra, men forstår deg godt, jeg har også mistet 2 ganger før og den ene var MA.

Jeg ble jo også veldig redd når jeg fikk litt rosa på papiret.
Men du har UL om ikke lenge til? Det vil jo være betryggende ihvertfall ❤️
Dette går nok bra ❤️

Utdrag fra preggers i uke 8, (7+0-7+6, så litt lengre på vei enn deg);

Små blødninger kan forekomme tidlig i svangerskapet og trenger ikke innebære spontanabort. Rosa utflod tilhører det normale og er ingenting du skal bekymre deg for. Ordentlige blødninger kan trenge vurdering av lege, men også disse kan forekomme uten at det betyr at du aborterer. Om du er usikker, kontakt din jordmor.

Forstår at du blir urolig, spesielt med historikken din. Og hvis du blir roligere av det så skal du selvfølgelig ta kontakt med lege eller jordmor, slik beskrevet ovenfor. Men det kan også være helt normalt :Heartred Forhåpentligvis får du se et bankende hjerte på TU om litt. Klem fra meg

Ville brukt en ren finger med kortklippet negl til å sette inn lutinus istedet for den pinnen som følger med. Jeg brukte lutinus en gang og fikk en blødning, og var noen som sa at det kunne være pga den pinnen kunne irritere livmortappen og slimhinnene eller noe sånn :)
Utdrag fra preggers i uke 8, (7+0-7+6, så litt lengre på vei enn deg);

Små blødninger kan forekomme tidlig i svangerskapet og trenger ikke innebære spontanabort. Rosa utflod tilhører det normale og er ingenting du skal bekymre deg for. Ordentlige blødninger kan trenge vurdering av lege, men også disse kan forekomme uten at det betyr at du aborterer. Om du er usikker, kontakt din jordmor.
Forstår at du blir urolig, spesielt med historikken din. Og hvis du blir roligere av det så skal du selvfølgelig ta kontakt med lege eller jordmor, slik beskrevet ovenfor. Men det kan også være helt normalt :Heartred Forhåpentligvis får du se et bankende hjerte på TU om litt. Klem fra meg

Men fikk ikke kun litt rosa da. Hver gang jeg har hatt rosa utflod så har det gått bra, men forstår deg godt, jeg har også mistet 2 ganger før og den ene var MA.

Jeg ble jo også veldig redd når jeg fikk litt rosa på papiret.
Men du har UL om ikke lenge til? Det vil jo være betryggende ihvertfall ❤️
Dette går nok bra ❤️

Hei. Tusen takk for betryggende svar. Jeg er litt redd for kontaminering ved bruk av finger og redd for å ikke sette den høy opp.
Hvis jeg ikke hadde tidligere erfaring hadde jeg ikke brydd meg :( dette er så hjerteskjærende.
Nå har jeg ikke fått noe mer. Men skal høre med legen. Typisk at sånt skjer rett før helgen. Og jeg med historikken min får jeg lett panikk når jeg ser sånne igjen :(

takk jenter dere er så snille ♥️

Tenker masse på deg! Tar Litinus selv og fikk litt rosa utflod i går og forgår. Men tror det er at vi har brukt Litinus ei stund nå og det irriterer litt slimhinnen der inne. Jeg tar fingeren og føler at det er sår inni der.

Tenker masse på deg! Tar Litinus selv og fikk litt rosa utflod i går og forgår. Men tror det er at vi har brukt Litinus ei stund nå og det irriterer litt slimhinnen der inne. Jeg tar fingeren og føler at det er sår inni der.
Takk vennen. Ja det kan være. Problemet er at jeg klarer ikke å være ro pga tidligere erfaring :(

Ringte gyn klinikken. Min Gyn var ikke der men de ba meg komme innom idag med ei gang. Skal dit snart. Håper alt er bra. :smiley-angelic001

Huff, det er ikke noe godt å ha det sånn!
Har opplevd MA selv og fikk akkurat som deg rosa utflod plutselig en dag rundt uke 7 denne graviditeten. Snakket med fastlegen og hun bare smilte og sa at det er så vanlig :happy: At hun reagerte sånn og ikke spurte flere spørsmål gjorde meg beroliget. Må også nevne at jeg googlet meg ihjel samme kveld det skjedde og nesten alle steder jeg leste stod det at rosa utflod var veldig vanlig første trimester.
Om du ikke klarer å slappe av så hadde jeg bestilt en TUL, er det noen steder du kan dra på en lørdag/mandag?

Ringte gyn klinikken. Min Gyn var ikke der men de ba meg komme innom idag med ei gang. Skal dit snart. Håper alt er bra. :smiley-angelic001
Så utrolig bra du får komme til så fort RosaGull:Heartbigred
Jeg tror nok alt er helt fint, men er ikke godt å gå hele helgen å bekymre seg. Du må oppdatere om hvordan det gikk etter timen :Heartred

Back
Topp