Panikk for sa eller ma...

Juli2015&Mai2018

Flørter med forumet
Ble gravid med spiral som ble tatt ut i uke 7, har i den forbindelse også sett at hjertet banket. Men bestilte tester fra billigtester bare for å berolige meg med, og etter å ha sett i arkivene her ser jeg at andre sine tester blir tydligere og tydligere, men mine billigtester synes det så vidt på og det er ingen fremgang, selv når jeg er i uke 11 imorgen?! De første testene jeg tok fra apoteke på 4 uker var kjempe tydlige.. Er så redd for at noe skal være galt? Legger ved bilde av test tatt i dag, 10+6.image.jpg

Jeg har hørt at testene blir svakere etterhvert. Noe pgr hormonnivået og at hcg synker etterhvert.
Men hvis du er usikker, ville jeg bestilt meg privat ul :)

Jeg er 10 uker til onsdag og testene er svakere nå enn uke 5-6.
det er kun helt i begynnelsen de har blitt sterkere.
ville ikke brukt tester så sent som indikasjon på hcgnivå ;)

Hcg synker også ved uke 8-12 (rundt der en plass) for så å stabilisere seg på et lavere nivå. Det er derfor plagene ofte er mildere osv i 2. trimester;)

Helt normalt at testene er svakere når du er i uke 11 kontra i uke 4-5:) ikke bekymre deg og bare slutt å ta tester:p

Testet i uke 8 "på gøy" og da ble jeg bare liv redd! Kjempe svake! Men jeg har nå skjønt at det er helt normalt ;) så vi skal nok ikke bekymre oss :)

Hcg stiger raskt i begynnelsen, for så å synke litt og holde seg stabilt. Testene vil altså være litt svakere nå enn i uke 4 for eksempel :)

Ååh, takk for så mange beroligende svar! Når man er førstegangsfødende er man kanskje litt ekstra på vakt, skal ihvertfall ikke så mye til for å få meg redd for tiden da skal jeg slutte og teste ihvertfall☺️

Ååh, takk for så mange beroligende svar! Når man er førstegangsfødende er man kanskje litt ekstra på vakt, skal ihvertfall ikke så mye til for å få meg redd for tiden da skal jeg slutte og teste ihvertfall☺️
Høres lurt ut. Håper du klare å senke skuldrene og bare nyte tiden :)

Back
Topp